پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه3 خرداد 1402

کدخبر: ۵۷۵۷۷۷
در بازار ارز خبرهای مثبت و منفی مختلفی وجود دارد. مهم‌ترین خبر برای بازار، نشست آتی شورای حکام و احتمال سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و البته وساطت عمان برای روابط ایران و مصر است. اگر خبرهای تکمیلی مثبت باشد، می‌تواند نوسان کاهش به بازار بدهد.
پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه3 خرداد 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  دلار هرات  برای دومین روز پیاپی بالای مرز حمایت مهم 52 هزار و 200 تومان باقی ماند.  قیمت دلار  هرات روز سه‌شنبه در 52 هزار و 400 تومان شروع شد و تا تسویه بازار به سمت مقاومت 52 هزار و 600 تومان حرکت کرد و در شکستن آن ناکام ماند.

نرخ هرات از دوشنبه در دامنه 52 هزار و 200 تا 600 تومان گیر افتاده است. در معاملات عصر سه‌شنبه عکس اتفاق صبح افتاد و نرخ به حمایت 52 هزار و 200 تومان رسید و در پشت خط هم در همین سطح باقی ماند. به عقیده معامله‌گران، حرکت صعودی دوشنبه  قیمت دلار  هرات، آخرین موج افزایش بود و بازار احتیاج به استراحت دارد. از نگاه آن‌ها پول هم در  بازار ارز  کم است و همین موضوع باعث بی‌جانی بازار شده است.

عده‌ای از تکنیکال‌کاران معتقدند همچنان گارد صعود در بازار وجود دارد. آن‌ها بر اساس اینکه  دلار هرات  در معاملات سه‌شنبه نتوانست زیر مرز حمایت مهم 52 هزار و 200 تومان بماند، این سیگنال را دریافت کردند. البته ماندن  نرخ سکه  در کانال 32 میلیون تومان و افزایش  حباب سکه  هم تأییدی بر گزاره آن‌ها بود.

از نظر این دسته،  دلار هرات  می‌تواند با رشد از مقاومت 52 هزار و 600 تومان عبور کند و وارد کانال 53 هزار تومان شود؛ اما کاهشی‌های بازار معتقدند لیدر این روزهای بازارها یعنی طلای آبشده در این دو روز با دلار و سکه همراهی نکرده است و  قیمت دلار  مجبور است با آبشده هماهنگ شود. آن‌ها می‌گویند با از دست رفتن حمایت 52 هزار و 200 تومان، سد بعدی حمایتی 51 هزار و 700 تومان است و بازار با از دست دادن این دو سطح، دوباره به کف برمی‌گردد. این دسته همچنین نسبت به رنج بودن بازار و حتی بازدهی بازار دلار در اردیبهشت، معتقدند حتما کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است که  قیمت دلار  بالا نمی‌رود.

از لحاظ بنیادی هم خبرهای مثبت و منفی مختلفی در بازار وجود داشت. مهم‌ترین خبر برای  بازار ارز ، نشست شورای حکام در روزهای 15 تا 19 خرداد است. به عقیده معامله‌گران قبل از شروع نشست احتمال دعوت رافائل گروسی - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - به تهران وجود دارد. بر این اساس بازار دوباره منتظر سفر گروسی است.

البته غیر از خبرهای  برجام ، اخباری درمورد عادی‌سازی روابط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه هم در بازار شنیده می‌شد؛ از جمله، خبر عادی‌سازی روابط ایران و مصر با وساطت پادشاه عمان. اگر خبرهای تکمیلی مثبت باشد، سیل این خبرها می‌تواند نوسان کاهش به بازار بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید