آخرین وضعیت بازار ارز و سکه به روایت اقتصادنیوز؛

اثر تنش‌‌آفرینی طالبان روی بازار ارز /سکه ریزش کرد

کدخبر: ۵۷۶۴۹۵
اقتصادنیوز: اسکناس آمریکایی امروز در تهران و هرات به سمت پله هشتم و نهم کانال 51 هزار تومان حرکت کرد،عده ای هم مدعی بودند دلار کانال جدید را لمس کرد، با این حال نرخ طلا و سکه ریزش کرد.
اثر تنش‌‌آفرینی طالبان روی بازار ارز /سکه ریزش کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز شنبه ۶ خرداد ماه 1402، روز پرتنشی برای ایران و طالبان بود.بنابر گزارش رسانه‌های محلی از صبح امروز درگیری نظامی بین نیروهای مرزی طالبان و ایران در جریان بود. این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان، و در مناطقی مانند اطراف روستاهای ساسولی، حاتم و ماککی رخ داد.

فردوسی صدای درگیری را شنید

عده ای از تحلیگران معتقدند که بازار فردوسی امروز صدای درگیری ایران و افغانستان را شنید؛بخشی از معامله گران تصور  می کنند که  تنش ایران و طالبان ممکن است  بر روی بازار ارز هرات تاثیر بگذارد  و در نتیجه مراودات تجاری ایران کابل با چالش روبرو شود.

 بازار دلار  امروز شاهد نوسان صعودی قیمت دلار بود.اسکناس آمریکایی امروز  در تهران و هرات به سمت پله هشتم و نهم  کانال 51 هزار تومان حرکت کرد؛ برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکایی مرز مقاومتی مذکور را حفظ کند احتمال ورود به کانال جدید محتمل خواهد بود. 

مقاومت های مهم در بازار دلار 

در شرایط فعلی،مقاومت ۵۲ هزار و ۲۰۰ اولین ایستگاه افزایشی است که پس از آن مقاومت های ۵۲ هزار و ۶۰۰ و همچنین ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارند.

بازار دلار در انتظار فردا

از سوی دیگر، عده ای از معامله گران در انتظار روز یکشنبه و نتایج صفر سلطان عمان در تهران هستند.

قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری شاهد تداوم ریزش قیمت سکه بود. سکه امامی در معاملات نقدی امروز تا مرز 31 میلیون تومان پایین آمد .البته برخی ها مدعی بودند که سکه امروز کانال 31 میلیون تومان را از دست داد و بر روی پله نهم کانال 30 میلیون تومان هم معامله شده است. حباب سکه امامی در شرایط فعلی به بیش از 7 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

تداوم ریزش قیمت طلا و سکه 

این در حالی است که در روز پنجشنبه گذشته هر قطعه سکه امامی در محدوده 31 میلیون و 300 تا 400 هزار تومان معامله شده بود.

سکه امامی روز چهارشنبه هفته قبل 200 هزار تومان ، روز پنجشنبه هفته قبل 500 هزار تومان و در روز جاری در حدود 400 هزار تومان ارزان شده است. 

قیمت طلا 18 عیار امروز در حدود 2 میلیون و 516 هزار و 200 تومان به فروش رسید؛ این قیمت در مقایسه با روز قبل کاهش ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومانی را نشان می دهد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی