پیش بینی قیمت سکه قبل از تعطیلات 14 و 15 خرداد

کدخبر: ۵۷۷۹۰۴
در حال حاضر، سکه در مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد. معامله‌گران می‌گویند اگر طلا و دلار بر روی سکه اثر کاهشی بگذارد احتمال عقبگرد تا مرز حمایتی ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد. البته اگر حجم معاملات کم باشد، احتمال ماندگاری فلز گرانبهای داخلی در محدوده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.
پیش بینی قیمت سکه قبل از تعطیلات 14 و 15 خرداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، تحلیلگران اقتصادی و معامله‌گران  بازار سکه  روند قیمت  سکه امامی  در اولین روز هفته را از چند منظر مختلف پیش‌بینی کرده‌اند. عده‌ای از آنها باور دارند که امروز شنبه ۱۳ خرداد  قیمت سکه امامی  نزولی خواهد شد. استدلال این دسته از معامله‌گران به سقوط  قیمت طلا  جهانی در روز جمعه برمی‌گردد.

آنطور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند  قیمت اونس طلا  روز گذشته در واکنش به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) وزارت کار ایالات متحده بیش از ۳۰ دلار کاهش یافت و به محدوده ۱۹۴۸ دلار برگشت.

برخی از سکه‌بازان می‌گفتند این خبر احتمالاً به کام معامله‌گران افزایشی در  بازار سکه  خوش نخواهد آمد و جهت انتظارات در  بازار سکه  را تغییر  می‌دهد و قدرت کاهشی‌ها را تقویت خواهد کرد.

عده ای دیگر، با اشاره به بهبود نسبی روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آزادی برخی از زندانیان دوتابعیتی و ... می‌گفتند این عوامل احتمالاً بر روی نتیجه نشست شورای حکام که قرار است ۱۵ تا ۱۹ خرداد برگزار شود اثر مثبت بگذارد و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران را کمرنگ خواهد کرد؛ بنابراین در روز شنبه برخی از خریداران سکه با احتیاط بیشتری دست به معامله خواهند زد و در انتظار نتایج این نشست خواهند بود. 

شب گذشته خبر آمد که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان هم گفته به زودی به تهران سفر خواهد کرد. از نگاه فعالان اقتصادی و سیاسی بهبود روابط ایران و عربستان یک وزنه سنگین است که احتمالا مانع صعود قابل‌توجه  قیمت سکه  در شرایط جاری شود.

از طرفی هم عده‌ای از تحلیلگران  قیمت سکه  در روز جاری را از مسیر دلار پیش‌بینی کردند. گفته می‌شود  قیمت دلار  معاملات پشت خطی روز جمعه نوسان نزولی قابل‌توجهی را ثبت نکرد. برخی از معامله‌گران می‌گفتند در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز شنبه مسیر کاهش را انتخاب نکند، احتمال کاهش قابل ملاحظه  قیمت سکه  دشوار خواهد بود. 

با این حال، اگر دلار هم مسیر  طلای جهانی  شود روز سختی برای معامله‌گران افزایشی بازار سکه رقم خواهد خورد.

برخی هم می‌گفتند احتمالا افزایشی‌ها با برجسته کردن تحریم‌های جدید علیه ایران و سیگنال‌های منفی آمریکا درباره  احیای برجام  و ... مانع کاهش قابل توجه قیمت سکه شوند.

برخی هم با اشاره به بین‌التعطیل بودن روز شنبه این هفته، از احتمال پایین بودن حجم معاملات در بازار سکه سخن گفتند،

در شرایط فعلی، سکه در مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد. معامله‌گران باور دارند در صورتی که طلا و دلار بر روی سکه اثر کاهشی بگذارد احتمال عقبگرد تا مرز حمایتی ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد. البته اگر حجم معاملات کم باشد، احتمال ماندگاری فلز گرانبهای داخلی در محدوده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.

برخی دیگر از فعالان بازار هم می‌گویند در صورتی که در آینده اخبار قوی و مثبت سیاسی از جمله توافق و از سرگیری  مذاکرات احیای برجام  ، بهبود روابط سیاسی دیپلماتیک، آزادسازی ارزهای بلوکه شده و... منتشر شود،  کف قیمت سکه  دامنه ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان خواهد بود؛ با این حال سقف سکه بالای محدوده ۳۴ و ۳۵ میلیون تومان است.

معامله‌گران از سه کف حمایتی یعنی ۳۰، ۲۹ و ۲۸ میلیون تومان در صورت انتشار اخبار مثبت سخن می‌گویند. در مقابل، افزایشی‌ها سه سقف مهم را مرز ۳۴، ۳۵ و ۳۶ میلیون تومان می‌دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید