احتمال صعود قیمت سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 16 خرداد

کدخبر: ۵۷۸۴۷۱
اقتصادنیوز : روز گذشته قیمت طلا و دلار نوسان صعودی را تجربه کردند.عده ای با اشاره به این دو اتفاق از احتمال صعودی شدن قیمت سکه در بازار امروز سخن گفتند.
احتمال صعود قیمت سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 16 خرداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، به باور برخی از تحلیلگران اقتصادی،  بازار سکه امروز  سه‌شنبه ۱۶ خرداد ممکن است به دو دلیل با افزایش تقاضای خریداران  سکه امامی  روبرو شود.

اولین عامل از نگاه فعالان بازار، جهش  قیمت طلا  جهانی در معاملات روز جمعه به دلیل کاهش سرعت خدمات ایالات متحده و افزایش شرط‌بندی توقف  فدرال رزرو  است که احتمالا جهت انتظارات در  بازار سکه  ایران در روز جاری را تغییر خواهد داد و قیمت سکه را به سمت پله‌های بالاتر هدایت خواهد کرد.

قیمت اونس طلا  دیروز از کف حمایتی ۱۹۳۸ دلار در حدود ۲۳ دلار رشد را ثبت کرد و به مرز مقاومتی ۱۹۶۱ دلار رسید.

به عقیده معامله‌گران، محدوده فعلی طلا مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند در مرحله بعد به سمت ۱۹۷۰ دلار و بالاتر حرکت خواهد کرد.

دومین دلیلی که باعث شده برخی از سکه‌بازان به احتمال رشد  قیمت سکه  در روز جاری خوش‌بین شوند، صعود  قیمت دلار  از کف حمایتی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان به مرز مقاومتی ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان در معاملات پشت خطی است.

از نگاه تحلیلگران در صورتی که در روز جاری  قیمت دلار  بالای مرز مقاومتی قرار بگیرد، این امر می‌تواند تیر خلاصی به سکه‌بازان کاهشی در روز سه‌شنبه باشد.

البته در کنار دو عامل یاد‌شده، دلیل سومی هم وجود دارد که سکه‌بازان درباره آن دو نگاه متفاوت دارند. در واقع دلیل سوم از جنس دنیای سیاست است که به اظهارات رافائل گروسی - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - درباره فعالیت هسته‌ای ایران در شورای حکام برمی‌گردد.

عده‌ای با اشاره به قدرت اخبار سیاسی بر روی نوسانات  قیمت سکه امامی  می‌گفتند در صورتی که امروز نقاط منفی این سخنرانی برجسته شود، ممکن است موجب صعود  قیمت سکه  شود. با این حال، اگر سکه‌بازان به اخبار سیاسی مانند هفته قبل خوش‌بین باشند احتمال صعود چشمگیر  سکه امامی  دشوار است.

عده‌ای هم می‌گفتند سکه در معاملات پشت خطی به سیگنال‌های سیاسی توجه خاصی نکرد و عده‌ای هم مدعی تکرار عملیات فریب برادر محسن بودند. آن‌ها عقیده داشتند این تاکتیک از طراحی‌های محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت است که اعتقاد دارد می‌شود با «خبر»،  بازار  را مدیریت کرد. برخی از معامله‌گران می‌گویند عملیات فریب محسن رضایی در بازار با تزریق اخبار مثبت دنبال می‌شود. تزریق این اخبار جو فروش را افزایش می‌دهد و مانع از نوسان  قیمت دلار  و سکه می‌شود.

در شرایط فعلی  قیمت سکه  در مرز حمایتی ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد. اگر امروز این مرز بشکند احتمال برگشت تدریجی تا کف ۲۹ میلیون تومان محتمل خواهد بود. با این حال، در صورتی که بالای مرز حمایتی قرار بگیرد، دو مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش روی سکه‌بازان خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید