سیگنال صعودی قیمت دلار به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۷۹۲۳۴
برخی فعالان بازار سکه می‌گویند در اولین روز هفته جاری ابر سیاه از روی این بازار کنار خواهد رفت. برخی هم اخبار ادعایی مربوط به مذاکرات محرمانه را برجسته کرده‌اند تا تنور خبرهای سیاسی را داغ نگه دارند.
سیگنال صعودی قیمت دلار به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شب گذشته در معاملات پشت خطی سکه برخی سکه‌بازان معتقد بودند در اولین روز هفته جاری ابر سیاه از روی سر  بازار سکه  کنار خواهد رفت و زنجیر ریزش  قیمت سکه پاره خواهد شد.

به باور این دسته، با پایان نشست شورای حکام و عدم صدور قطعنامه علیه تهران و تکذیب توافق موقت ایران و آمریکا احتمالا امروز ورق در بازار فردوسی برگردد و  قیمت سکه  از ریل نزول خارج شود.

عده‌ای هم با اشاره رشد  قیمت طلای جهانی  و شکسته نشدن کف محکم  قیمت دلار  یعنی محدوده ۴۹ هزار تومان در معاملات پشت خطی می‌گفتند این امر احتمالا سوخت جدیدی به  بازار سکه  بدهد و روند معاملات به نفع معامله‌گران افزایشی رونق خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد کاهش انتظار برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای در کوتاه‌مدت و احتمال رشد بیشتر  قیمت دلار  موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شوند.

با این حال، برخی از معامله‌گران نظر متفاوتی داشتند. این دسته دیشب سعی داشتند با برجسته کردن یک ادعا از سوی آکسیوس درباره مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان‌، تنور اخبار سیاسی را روشن نگه دارند. البته هنوز نتیجه این مذاکراتِ ادعایی مشخص نیست.

به عقیده این دسته سیگنال آکسیوس ممکن است موجب تداوم کاهش قیمت ها در ابتدای معاملات روز شنبه شود.

به باور آنها در شرایط فعلی، هم سکه و هم دلار در مرز حساسی قرار دارند. در صورتی که در معاملات نقدی امروز نرخ دلار از مرز مهم ۴۹ هزار تومان پایین برود احتمال  ریزش سکه  تا محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ و چه بسا ابتدای کانال مذکور وجود دارد.

با این حال اگر مرز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سکه حفظ شود، این امر ممکن است زمینه ورود سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان و رسیدن آن به نیمه کانال مذکور را فراهم سازد.

در این وضعیت،  حباب سکه  که حسابی سنگین هم شده، یکی از متغیرهایی است که انگیزه خرید در بازار را محدود می‌کند. دیشب ارزش واقعی سکه کمی بالا آمد و در نزدیکی محدوده ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار تومان قرار گرفت ولی همچنان این سطح قیمتی بالای ۲۰ درصد با نرخ بازار فاصله داشت؛ موضوعی که ریسک خرید در بازار را بالا می‌برد.

حباب سکه 20 خرداد

 
 در همین رابطه:
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید