برگشت طلای جهانی به کف حمایتی

سیگنال توافق احتمالی ایران و آمریکا به بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۷۸۹۰۰
اقتصادنیوز: دیشب قیمت طلای جهانی به سمت کف حمایتی 1940 دلار حرکت کرد؛ خبری که احتمالا برای سکه بازان داخلی چندان خوشایند نباشد.البته بازار سکه فعلا به روند حرکتی دلار و سیگنال های سیاسی چشم دوخته است.
سیگنال توافق احتمالی ایران و آمریکا به بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات نقدی روز گذشته قیمت سکه امامی نه تنها کانال 30 میلیون تومان را از دست داد بلکه از 29 میلیون تومان هم سقوط کرد و در محدوده 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز سه شنبه یک میلیون و دویست هزار تومان ارزان تر بود. بررسی ها نشان می دهد آخرین باری که سکه امامی در این محدوده به فروش رسیده بود به تاریخ 2 اسفند 1401 بر میگردد. 

برگشت طلای جهانی به کف حمایتی 

شب گذشته قیمت طلای جهانی به سمت کف حمایتی 1940 دلار کرد؛ خبری که احتمالا برای سکه بازان داخلی چندان خوشایند نباشد.البته بازار سکه فعلا به روند حرکتی دلار  و سیگنال های سیاسی چشم دوخته است. 

سیگنال توافق موقت ایران و آمریکا به بازار سکه 

شب گذشته یک ادعا درباره توافق موقت ایران و آمریکا معاملات پشت خطی را دوباره نزولی کرد.هاآرتص، نشریه اسرائیلی در گزارشی مدعی شده که مذاکرات ایران و آمریکا پیشرفت چشمگیری داشته است.آن طور که در این گزارش آمده مقامات اسرائیلی می گویند انتظار می رود ظرف چند هفته آینده تهران و واشنگتن به توافق برسند.معامله گران می گفتند این خبر هم احتمالا کفه ترازوی کاهشی ها در بازار سکه در روز جاری را تا حدودی سنگین تر کند. با این حال برخی رسانه های دیگر  با احتیاط درباره صحت و سقم ادعای هاآرتص اظهارنظر کردند.

پیش بینی قیمت سکه 

با این حال، عده ای تحلیلگران سیاسی معتقدبودند توافق موقت دور از انتظار است و ایران و آمریکا بیشتر مصمم به توافق دائمی هستند.فعالان بازار سکه می گفتند در صورتی که در روز جاری نرخ دلار در معاملات نقدی نزولی شود احتمال عقب نشینی سکه امامی تا محدوده ۲۸ میلیون ۲۰۰ هزار تومان هم محتمل است.

عده ای هم می گفتند بعید است تهران و واشنگتن به توافق موقت تن دهند ، زیرا ایران بارها توافق موقت را رد کرده است. با این حال اگر بازار این خبر را جدی نگیرد احتمال ورود دلاد به کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید