گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

پیشروی قیمت سکه /قیمت دلار و یورو در بازار رسمی

کدخبر: ۵۷۹۲۸۹
اقتصادنیوز: آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده هر قطعه سکه امامی در بازار امروز تا 28 میلیون و 500 هزار تومان بالا رفت که نسبت به دو روز قبل 700 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. در نیمه ظهر امروز قیمت سکه در حدود 28 میلیون و 301 هزار تومان به فروش رسید.
پیشروی قیمت سکه /قیمت دلار و یورو در بازار رسمی

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه امامی در بازار امروز شنبه 20خرداد ماه برخلاف 2 روز قبل مسیر افزایش را دنبال کرد.

پیشروی قیمت سکه در تهران 

آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده هر قطعه سکه امامی در بازار امروز تا 28 میلیون و 500 هزار تومان بالا رفت که نسبت به دو روز قبل 700 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. در نیمه ظهر امروز قیمت سکه در حدود 28 میلیون و 301 هزار تومان به فروش رسید. 

پشت پرده پیشروی قیمت سکه 

فعالان بازار سکه معتقدند یکی از دلایل رشد قیمت سکه ناشی از نوسانات افزایشی قیمت اونس طلا بوده است. در شرایط فعلی اونس طلا در مرز هزار و ۶۰۰ دلار‌ به فروش رسید.

حمایت از اونس طلا در مرز حساس و حرکت سریع افزایشی این فلز گران بها موجب شده است که کمی سایه هراس از بازار سکه داخلی کنار برود و بازیگران این بازار با آسودگی بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. 

 از سوی دیگر امروز نرخ دلار در تهران و بازار هرات نوسان صعودی را ثبت کرد و تقاضا برای خرید دلار تا حدودی بالا رفت.

قیمت سکه در بازار رسمی 

در بازار رسمی هم،طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز تغییر روند داده و برخلاف کاهش‌های اخیر، با افزایش 135 هزار تومانی رقم میانگین 27 میلیون 475 هزار تومان را به ثبت رسانده است.

شکاف قیمت بین قیمت‌های درج شده در سایت کانون صرافان و سایت اتحادیه سکه و طلا باز هم افزایش یافته و اختلاف به یک کانال رسیده، به طوری که در سایت اتحادیه  قیمت سکه امامی  در سطح 28 میلیون و 300 هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز رقم میانگین 14 میلیون و 675 هزار تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل حدود 120 هزار تومان کاهش یافته است.

تا حوالی ظهر امروز ‌شنبه 20 خرداد ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان رقم 9 میلیون و 660 تومان اعلام شده که نسبت به پنجشنبه 256 هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی 

 قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا در اولین روز از هفته جاری تغییری نکرده اما یورو با افزایش قیمت همراه شده است.

قیمت دلار امروز  ‌‌شنبه 20 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بدون تغییر نسبت به روز قبل در سطح 42 هزار و 82 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 234 تومان را نشان می‌دهد که افزایش 200 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 458 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 256 تومان، 41 هزار و 122 تومان و 10 هزار و 417 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم  طلا 18 عیار  امروز 20 خرداد 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح 2 میلیون و 338 هزار تومان قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید