مدیر سامانه یکپارچه خودرو:

انصراف 50 درصد متقاضیان خودرو مونتاژی پس از کاهش قیمت‌ها

کدخبر: ۵۷۹۵۸۹
مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی که در دور اول عرضه یکپارچه خودرو در سامانه، ثبت نام کرده بودند بعد از فراخوان خودروساز نسبت به واریز وجه خرید خودرو اقدام نکردند.
انصراف 50 درصد متقاضیان خودرو مونتاژی پس از کاهش قیمت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: تعدادی از متقاضیان خرید خودروهای داخلی و مونتاژی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده بودند، از خرید انصراف دادند، به نظر می رسد این اقدام مشتریان، ناشی از کاهش قیمت خودرو در بازار باشد.

مهدی تقدسی اظهار داشت: ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی که در دور اول عرضه یکپارچه خودرو در سامانه، ثبت نام کرده بودند بعد از فراخوان خودروساز نسبت به واریز وجه خرید خودرو اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو انصراف داده‌اند که همین امر موجب خالی شدن ظرفیت برای خودروهای مونتاژی شده است.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو افزود: در مورد خودروهای تولید داخلی نیز 20 درصد از ثبت‌نام کنندگان در دور اول عرضه یکپارچه بعد از فراخوان خودروساز برای واریز وجه اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو های داخلی انصراف دادند و در حوزه خودروهای داخلی نیز این اقدام مشتریان موجب ایجاد ظرفیت خالی شد.

وی در پاسخ به این سوال که در حالی که هنوز موعد تحویل برخی از خودرو فرا نرسیده و موعد تحویل تعدادی از خودرو‌ها اواخر امسال و یا سال آینده است، چگونه این آمار به‌دست آمده است؟ گفت: در مورد خودروهای مونتاژی برخی از خودروسازان با توجه به اینکه فراخوان‌های سه ماهه اول و دوم سال را ارائه کردند و تعدادی از مشتریان آنها نسبت به واریز وجه اقدام نکردند، در نتیجه فراخوان دادند تا مشتریان خودروهایشان که در دور اول ثبت نام کرده‌اند برای برای واریز وجه اقدام کنند و خودرو تحویل بگیرند که در نتیجه این اقدام خودروساز، همانطور که اعلام شد تعدادی زیادی از مشتریان برای واریز وجه اقدام نکردند.

تقدسی گفت: به‌نظر می رسد دلیل عدم تمایل مشتریان نسبت به واریز وجه خرید خودرو و تحویل خودرو،‌ روند کاهشی قیمت خودروها در بازار باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید