رصد بازار خودرو؛

خبر فوری درباره قیمت جدید دنا پلاس

کدخبر: ۵۸۱۵۰۶
افزایش قیمت دنا پلاس که طی چند روز گذشته تبدیل به یک چالش جدی شده بود بالاخره با ورود شورای رقابت اصلاح شد و اعلامیه اصلاحی آن به زودی از سوی شرکت خودروساز منتشر خواهد شد.
خبر فوری درباره قیمت جدید دنا پلاس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ۱۶ خرداد ماه  شورای رقابت  در مصوبه‌ای اعلام کرد که قیمت ۲۸ محصول شرکت ایران خودرو به دلیل اعمال برخی استانداردهای اجباری و اختیاری و تغییرات فنی در خودروها، دچار تغییر شده است.

فوری / ورود ۳۰۰۰ کیلو طلا به کشور

جزئیات جدید درباره عرضه اولیه «نیان»

بر اساس مصوبه شورای رقابت از ۲۹ محصول، ۳ محصول با کاهش قیمت (بر مبنای قیمت محصول پایه) مواجه شدند؛ به این ترتیب خودروی دنا پلاس رینگ فولادی با ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان، پژو ۲۰۷ دستی TU۳ با ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۹۱ تومان و پژو ۲۰۷ دستی با ۶ میلیون و ۳۵ هزار و ۲۰۵ تومان کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

شرکت ایران خودرو نیز بیستم خرداد ماه بر اساس مصوبه شورای رقابت جدول جدیدی از قیمت محصولات خود منتشر کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۳ محصول مذکور قیمت ۲ محصول در فهرست جدید نسبت به قیمت  فروردین ماه  با افزایش مواجه شده است؛ به شکلی که قیمت دنا پلاس از ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان به ۳۴۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۰ تومان، و قیمت پژو ۲۰۷ دستی از ۲۵۷ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۵۵ تومان به ۲۸۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۸۳ تومان رسیده است.

با توجه به پیگیری متقاضیان خرید این محصول که حتی چند روز مقابل شورای رقابت نیز دست به اعتراض زدند، نهایتاً شورای رقابت جلسه‌ای برای اخذ نظرات سازمان حمایت و شرکت ایران خودرو در مورد قیمت دناپلاس برگزار کرد.

در این جلسه مقرر شد که خودروسازان محصولات خود را صرفاً بر اساس مصوبات شورای رقابت اعلام کنند. بر همین اساس نیز پیگیری‌ها نشان می‌دهد که شرکت ایران خودرو منطبق با نظر شورای رقابت به زودی در اعلامیه اصلاحی، جزئیات قیمت دنا پلاس را منتشر خواهد کرد.

امروز نیز شورای رقابت در بخشنامه‌ای تاکید کرد که تخطی از مصوبات شورای رقابت نه تنها تخلف محسوب می‌شود بلکه پیگرد قضائی نیز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید