کاهش ناگهانی تقاضای چین برای نفت روسیه

کدخبر: ۵۸۱۵۴۴
اقتصادنیوز: طبق محاسبات مؤسسه ریفینیتیو و رویترز، صادرات نفت اورال روسیه که از اول تا نوزدهم ژوئن از بنادر بالتیک و دریای سیاه به مقصد چین صورت گرفت، با کاهش 50 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در ماه مه به طور متوسط به 212 هزار بشکه در روز رسید.
کاهش ناگهانی تقاضای چین برای نفت روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، روز دوشنبه با استناد به داده‌های مربوط به ردیابی نفتکش‌ها و به نقل از منابع آگاه گزارش داد که صادرات نفت خام روسیه به چین در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل تقریباً به نصف رسیده است چرا که سهمیه واردات به پالایشگاه‌های این کشور اختصاص نیافت.

رویترز گزارش داد،این در حالی است صادرات نفت اورال روسیه به چین در مدت مشابه ماه گذشته میلادی به طور متوسط 414 هزار بشکه در روز ثبت شده بود.

تحلیلگران حوزه نفت خام این کاهش واردات را ناشی از کاهش تقاضا از سوی پالایشگاه‌های مستقل چین درپی کمبود سهمیه واردات نفت اعلام کردند.

ویکتور کاتونا، تحلیلگر ارشد نفت خام در مؤسسه کپلر گفت: در ماه مه، زمانی که محموله‌های بارگیری شده نفت اورال در ژوئن معامله می‌شد، هیچ یک از پالایشگاه‌های خصوصی در چین از حجم سهمیه‌های واردات خود اطلاعی نداشتند.

وی افزود: آن‌ها با نداشتن سهمیه، منتظر ماندند و اکنون می‌توانند بشکه‌هایی که در ماه ژوئیه بارگیری می‌شوند را خریداری کنند.

در عین حال، آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین در روز سه‌شنبه نشان داد که واردات نفت این کشور از روسیه در ماه میلادی گذشته به بالاترین رقم خود رسیده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید