نقشه بازار سهام امروز چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲

ریزش بازار بی‌رمق بورس در نهمین روز خروج سرمایه

کدخبر: ۵۸۲۹۲۱
اقتصادنیوز: بازار سهام روز چهارشنبه 7 تیرماه 1402 با ریزش همه جانبه شاخص‌های آماری همراه بود.
ریزش بازار بی‌رمق بورس در نهمین روز خروج سرمایه

به گزارش اقتصادنیوز رکود بر همه ابعاد روند معاملات روز جاری سایه افکنده بود. این روند به گونه تا حدی اثر داشت که افت شاخص های آماری بی‌رمق بود و حتی از شدت خروج پول حقیقی نیز کاسته شد. لازم به ذکر است که تصمیمات اخیر درخصوص زنجیره پتروپالایشی باعث تشدید رکود و ریزشی شدن شاخص های آماری شده است.

، در معاملات روز چهارشنبه، 7 تیر 1402،  شاخص بورس تهران 14 هزار و 807 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 153 هزار و 395 واحد ریزش داشت.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 4 هزار و 2 واحدی در رقم 746 هزار و 634 واحدی ایستاد.

0lm7Ktp8IOeL

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 165 واحدی به رقم 27 هزار و 621 واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن فرابورس  با افت 584 واحد به سطح 137 هزار و 73 واحد رسید.

 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 285 نماد رشد قیمت داشتند و 401 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 42 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 58 درصد بازار افت قیمت داشتند.

نهمین روز متوالی خروج پول حقیقی

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای نهمین روز متوالی منفی شد و 256 میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام  خارج شد. امروز نماد کرازی بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 31.6 میلیارد تومان بود. پس از کرازی، نمادهای قنقش، کماسه و عالیس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شپدیس، خکمک و شیراز اختصاص داشت.

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای پارسان، شپدیس و فارس نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل وبملت، فملی و غکورش نمادهایی بودند که اثر افزایش بر شاخص داشتند.

2

در فرابورس نیز نمادهای مارون، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، خدیزل و سپیدار بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و شپدیس و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز عالیس، زفجر و نیان بیشترین تراکنش را داشتند. 

 

ریزش ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 229 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 465 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

jc5m0NaFbwqH

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 14.14 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 770 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد در معاملات امروز به یکی از کمترین سطح های چهار ماهه اخیر خود رسید که گویای رکود معاملاتی حال حاضر بازار سهام است.

 

صف های خرید و فروش بازار

در معاملات چهارشنبه، 99 نماد صف خرید داشتند و 45 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 763 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افت 52 درصدی به 141 میلیارد تومان رسید.

 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

QI3GG13GWB4K

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید