واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در این استان

کدخبر: ۵۸۴۸۰۲
اقتصادنیوز: مراسم واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزندی در مشهد با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یعقوبعلی نظری در مراسم واگذاری ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند که امروز در دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر در استان خراسان رضوی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که تاکنون پنج هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده اند، اظهارکرد: امروز یک هزا رو ۲۱۰ قطعه زمین رایگان واگذار می‌شود و بقیه نیز در دستور کار است.

ورود خودروهای برقی به حمل‌ونقل عمومی کشور

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی با آهنگ خوبی در حال حرکت است.از نظر تامین زمین برای بیش از ۱۰۰ هزار واحد، تامین زمین پیش‌بینی شده که میزان موثر آن بین ۸۵ تا ۹۰ هزار قطعه زمین است. همچنین ١٠۶ هزار سایت آماده سازی شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در بخش صدور پروانه، باز آفرینی، خود مالک نیز به همین صورت عمل کرده‌ایم و در حوزه روستایی که برای ما اهمیت و دارای اولویت است با جدیت درحال اجرا است. نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی نسبت به گذشته عملکرد متفاوتی داشته است واین با وجود این تیم منسجم اتفاقات خوبی رخ داده است.

نظری با اشاره به اینکه هنوز برخی مسائل کوچک باقی مانده است، اما پیگیر حل آن‌ها نیز هستیم، ادامه داد؛ از نمایندگان مجلس نیز تقاضا داریم در خصوص این مسائل همچنان ما را یاری کنند و در تامین مالی که از لزومات این طرح است نیز اقداماتی صورت گیرد البته گفتنی است که در این زمینه بانک‌ها وارد میدان شدند.

وی اضافه کرد: انشاالله با بسیج و همه توانی که در استان وجود داردامیدواریم به معنای حقیقی کلمه نهضت در تامین مسکن ملی که در ماشین مردم فوق‌العاده اثر گذار است وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

 

مشوق های قانون حمایت از خانواده در نظر گرفته شده است

در ادامه احسان قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: نهضت ملی مسکن و  اجرای قانون حمایت از خانواده و‌جوانی جمعیت دو موضوع مهم در مجلس است. 

وی افزود: یکی از افتخارات مجلس یازدهم تصویب قانون جوانی جمعیت بود، یکی از ۳ قانونی که در دیدار نمایندگان مجلس با رهبری، مقام معظم رهبری از آن یاد و تقدیر کردند. جزو افتخارات من و نمایندگان مجلس است که در تصویب این قانون نقش ایفا کردیم.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  مشوق‌هایی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است. یکی از این مشوق‌ها اهدای زمین رایگان است. امیدواریم‌ این کار ادامه پیدا کند و گستره آن در همه شهر‌ها باشد.

 

پیری جمعیت یکی از تهدیدهای کشور است

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، اظهار کرد: پیری جمعیت یکی از تهدید‌های کشور است که رهبر مقام معظم رهبری به صورت مستمر به آن تاکید داشتند.

وی افزود: خوشبختانه قانون جوانی جمعیت طراحی، مصوب و ابلاغ شد و هر یک از وزارتخانه‌ها تکالیفی داستنداز جمله وزارت راه و شهرسازی که مهمترین تکلیف موضوع واگذاری زمین بود 

وحید داعی با اشاره به واگذاری زمین درسراسر استان خراسان رضوی تصریح کرد: امروز به ۱۲۱۰ خانواده زمین رایگان تعلق می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید