این کشورها به دنبال مبل ایرانی هستند

کدخبر: ۵۸۴۹۰۴
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان، عراق، افغانستان، عمان، قطر، دوبی، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان و برخی از کشورهای آفریقایی را از جمله مقاصد صادراتی مبلمان ایرانی عنوان کرد و گفت: هدف‌ این انجمن رساندن رقم صادرات به ۵۰۰ میلیون دلار تا سال ۱۴۰۴ است.
این کشورها به دنبال مبل ایرانی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسن احمدیان، صادرات انواع مبلمان در سال گذشته را ۷۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در سه ماهه امسال نیز بیش از ۱۵ میلیون دلار مبلمان از کشور صادر شده است.

البته به گفته وی ظرفیت و انتظار صادرات بیش از این بود، اما به دلیل مشکلات مربوط به نرخ ارز و تامین مواد، سرعت رشد صادرات کافی نبود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با بیان اینکه این انجمن برای رساندن رقم صادرات به ۵۰۰ میلیون دلار تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کرده، تصریح کرد: این پتانسیل و ظرفیت در بخش تولید مبلمان وجود دارد که صادرات مبل افزایش یابد.

وی با اشاره به گردش مالی بیش از هشت میلیارد دلاری صنعت مبلمان در ایران، اظهار کرد: همچنین اشتغالزایی این صنعت حدود هشت درصد است و با توجه به کشورهای هدف که نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر مصرف کننده دارند،  ظرفیت صادرات در کشور وجود دارد.

احمدیان عراق، افغانستان، عمان، قطر، دوبی، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان و برخی از کشورهای آفریقایی را از جمله مقاصد صادراتی مبلمان ایرانی عنوان کرد و گفت: این کشورها عموما تولیدکننده نیستند و نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر مصرف کننده دارند.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های ایران، توسعه صادرات و رسیدن به هدف‌گذاری یاد شده، نیاز به بسترسازی، حمایت دولت، ثبات نرخ ارز، تامین مواد اولیه و به روز رسانی ماشین آلات دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید