جزئیات مهم از اختصاص یارانه به دانشجویان

کدخبر: ۵۸۸۵۲۹
رییس سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای تخصیص یارانه تغذیه به دانشجویان از مهر جاری خبر داد.
جزئیات مهم از اختصاص یارانه به دانشجویان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هاشم داداش پور ضمن بیان این مطلب به برنامه جدید وزارت علوم در حوزه تغذیه دانشجویی اشاره کرد و گفت: در حوزه تغذیه دانشجویی ما برنامه ای تحت عنوان "الگوی تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه های کشور "تدوین کردیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشورت دانشگاه ها دنبال این هستیم که تحولی در حوزه مدیریت تغذیه دانشجویان صورت بدهیم

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از گزینه های ما در تامین مالی تغذیه در سطح دانشگاه های کشور این است که بجای اینکه منابع در اختیار دانشگاه ها قرار بگیرد را در اختیار مصرف کنندگان یا همان دانشجویان قرار دهیم. یعنی منابع تغذیه دانشجویان که دولت به دانشگاه ها اختصاص می‌دهد را به مرور زمان از طریق دانشگاه ها به دانشجویان بدهیم در عوض تنوع غذایی را به حداکثر برسانیم. به این ترتیب دانشجویان یارانه تغذیه دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: برنامه فوق در خصوص تغذیه دانشجویان هنوز در مرحله بررسی می باشد و به تصمیم قطعی در خصوص عدد مربوط به تغذیه دانشجویان نرسیدیم.

داداش پور افزود: دولت در مجموع حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تغذیه دانشجویی به دانشگاه های کشور اعتبار تخصیص می‌دهد این عدد حدود ۲۰ درصد از بودجه کل دانشگاه های کشور است. قرار شد ما نظامی طراحی کنیم که در آن سهم دانشجو، دولت و دانشگاه ها به گونه ای طراحی شود که اولا دانشجویان بدانند چه میزان منابعی در اختیارشان است و از طرفی ما نیز بتوانیم مشکل مربوط به تغذیه را حل کنیم؛ ضمن اینکه تلاش کنیم رضایتمندی دانشجویان در باب تنوع و کیفیت غذا افزایش یابد.

معاون وزیر علوم در خصوص برنامه این وزارتخانه در حوزه اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی نیز گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید