گزارش بازدهی هفتگی ارز و سکه‌

روند معکوس حرکت حباب‌های درهم و سکه در بازار/ ترک‌تازی ربع‌سکه!

کدخبر: ۵۸۸۷۰۱
اقتصادنیوز: بازار طلا از نیمه هفته جاری به مدت یک هفته تعطیل شد و‌لی برخلاف انتظار هفته معامله گران، بازار ارز و سکه دچار جو‌ هیجانی افزایشی شد.
روند معکوس حرکت حباب‌های درهم و سکه در بازار/ ترک‌تازی ربع‌سکه!

به گزارش اقتصادنیوز ، آمار منتشر شده از پایه پولی و رکورد شکنی آن به عنوان یک سیگنال تورمی برای دلار در نظر گرفته می شود که می تواند روند قیمت ها در این بازار را تحت تاثیر قرار دهد، ولی در شرایطی که بازار ارز در انتظار اخبار آزادسازی پول های بلوکه شده ایران توسط کره جنوبی بود قیمت دلار بالا رفت.

در سفر وزیر خارجه عمان حرفی از این پول ها زده نشد و برای بار دوم از زمان شروع دوباره گفتگو های غیر مستقیم ، خبر آزادسازی پول های ایران در عراق منتشر شد، پس از این خبر بازار در انتظار سوغات وزیر خارجه قطر برای بازار ارز بود، چندی پیش خبرگزاری های بین المللی اعلام کردند که بانک قطری میزبان پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی خواهد بود ولی پس از سفر وزیر قطری چنین خبری منتشر نشد و در حالی که بازار ارز انتظار خبر قدرتمندتری را داشت عدم پیشرفت در نتیجه مذاکرات باعث رشد قیمت دلار در روزهای نیمه تعطیل بازار شد.

بازدهی بازارها چقدر بود؟

هرچند دلار بازدهی کمتر از یک درصدی را ثبت کرد ولی سکه و ربع سکه همانطور که در روزهای منفی با شدت بیشتری منفی شد، با رشد دلار و ارزش اونس با شتاب بیشتری بالا رفتند، ربع سکه با فشار بر پدال قیمت ها در این هفته بازدهی ۴.۵ درصدی کسب کرد، معاملات هیجانی در این هفته باعث شد سکه هم تب کند و بازدهی نزدیک سه درصدی را ثبت کرد.

حباب درهم کاهش یافت

در معاملات دهه اول تیرماه میانگین حباب درهم در کانال ۵۰۰ تومانی قرار گرفت که یک رکورد کاهشی بود ولی در ادامه میانگین قیمت حباب درهم در یک روند صعودی به کانال ۸۰۰ تومانی رسید.

IMG_20230726_225256_569

حباب درهم در حالی در این بازه زمانی روند صعودی داشت که روند قیمت دلار در این بازه زمانی کاهشی بوده است، با توجه به آنچه تا کنون مشاهده شده بود با بروز واگرایی میان روند قیمت دلارو حباب درهم نمی شد روند نزولی دلار را ادامه دار دانست به همین جهت رشد قیمت دلار مطابق انتظار بود.
ولی بررسی ها از میزان حباب درهم در این هفته نشان میدهد که علیرغم روند افزایشی دلار و درهم حباب درهم در این هفته روند کاهشی به خود گرفته و میانگین هفتگی حباب درهم به کانال ۴۰۰ تومانی وارد شده است. این اتفاق نشان می دهد که بازارساز همچنان ‌کنترل بازار ارز از کانال درهم را ادامه میدهد و در آینده درهم می تواند مانع از رشد بیشتر قیمت دلار شود. برخی از تحلیلگران معتقدند که بازار نیمه تعطیل این هفته خودش میدان را برای معامله گران افزایشی سکه و ربع سکه خالی کرد تا در بازار بتازند و مقاومت های سر سخت پیش روی دلار مانع از رشد بیشتر خواهد شد.

 

حباب سکه چقدر شد؟

ارزش اونس در این هفته بهبود پیدا کرده بود و معامله گران سکه با اهرم اونس و دلار با شتاب بیشتری قیمت ها را بالا بردند‌.

در حالیکه حباب سکه در روز یکشنبه کف جدیدی را در بازه سه ماهه ثبت کرد در ادامه در یک موج افزایشی قیمت آن بالا رفت و حباب سکه با نوسان بیش از سه درصدی به محدوده ۱۹ درصدی وارد شد.

IMG_20230726_225255_834

روند معکوس حباب درهم و حباب سکه

حباب سکه روند صعودی به خود گرفته در حالیکه حباب درهم همزمان با رشد قیمت دلار وارد روند نزولی شده است ، غالبا در مسیر های صعودی پایدار حباب درهم و سکه همزمان با هم افزایش می یابد ولی روند نزولی حباب درهم در شرایطی که حباب سکه بالا رفته می تواند به عنوان نشانه ای تلقی شود که شاید نتوان به موج صعودی بازار و سکه در کوتاه مدت دل بست و ادامه آن می تواند کار را برای معامله گران افزایشی سخت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید