یک فعال کارگری:

برای وضعیتِ کارگران باید نسخه‌ ترمیم دستمزد پیچید

کدخبر: ۵۹۰۴۰۶
اقتصادنیوز: واقعیتِ زندگیِ کارگران می‌گوید که آنها بیش از پیش برای تامین نیازهای خود ناتوان شده‌اند و باید برای این موضوع تدبیری شود.
برای وضعیتِ کارگران باید نسخه‌ ترمیم دستمزد پیچید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، فرهاد رشود (فعال کارگری و عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین) با اشاره به غیر قابلِ اتکا بودنِ آمارِ کاهشِ نرخ تورم در خرداد و تیرماه گفت: طبق آمار، تورم نقطه به نقطه‌ی خرداد و تیرماه کاهش یافته است؛ به عبارتی دیگر، تورم این ماه نسبت به دو ماه مشابه آن در سال گذشته کمتر بوده اما این به معنای کاهشی بودنِ روند تورم نیست.

نرخ تورم در ایران؛ از ارقام تا واقعیت و احساس

وی گفت: مهم‌ترین دلیلِ کاهش تورم نقطه به نقطه در این دو ماه، جهش قیمتِ اکثر کالاهای مصرفی است که از خرداد سال گذشته و در پیِ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آغاز شد. پس اگر خرداد و تیرماه امسال، آمار از کاهشی بودن نرخ تورم نقطه به نقطه می‌گوید، دلیلش افزایشِ ناگهانیِ قیمتها در دو ماه مشابه سال گذشته است.

وی تاکید کرد: کاهش سرعت رشد قیمت‌ها در این دو ماه به معنای کاهش بودنِ نرخ تودم نیست و آنچه مردم در سفره‌ی خود احساس می‌کنند کاملا متفاوت از آمار و ارقامی است که ارائه می‌شود.

این فعال کارگری گفت: وزاری اقتصادی دولت در جلسه‌ی شورایعالی کار، ترمیم دستمزدِ کارگران را منوط به عدم موفقیت دولت در کنترل نرخ تورم دانستند، به نظر می‌رسد از هر طریقی به دنبالِ این هستند تا نرخ تورم را کاهشی نشان دهند اما سفره‌ی مردم این را نمی‌گوید.

رشود گفت: برای کاهش نرخ تورم، دولت باید سیاستهای پولیِ درستی اتخاذ کند و با ادامه‌ی روند همیشگی نمی‌توان انتظار کاهش نرخ تورم داشت.

این فعال کارگری تاکید کرد: واقعیتِ زندگیِ کارگران می‌گوید که آنها بیش از پیش برای تامین نیازهای خود ناتوان شده‌اند و باید برای این موضوع تدبیری شود. کاهش نرخ تورم به آسانی اتفاق نمی‌افتد و باید برای وضعیتِ کارگران، نسخه‌ی ترمیم دستمزد را پیچید که البته ترمیم دستمزد هم تا حدودی می‌تواند فشارِ کارگران را کم کند، اما در حال حاضر راهی جز این وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید