زیمبابوه هم رمزارز اختصاصی تولید می‌کند!

کدخبر: ۵۹۱۹۱۶
اقتصادنیوز: بانک مرکزی زیمبابوه از عرضه رمزارزهای رسمی این بانک در روزهای آتی خبرداد.
زیمبابوه هم رمزارز اختصاصی تولید می‌کند!

به گزارش اقتصادنیوز بانک مرکزی زیمبابوه اخیراً اعلام کرده است که به عرضه توکن های دیجیتال با پشتوانه طلا با اهداف انجام تراکنش نزدیک شده است. به گفته رئیس بانک مرکزی این کشور ، توکن‌های دیجیتالی با پشتوانه طلا قبلاً ثابت کرده‌اند که یک ابزار سیاست پولی مؤثر هستند. جان مانگودیا، رئیس بانک مرکزی همچنین تاکید کرد که نتایج یک نظرسنجی از مصرف‌کنندگان نشان داده است که ساکنان اطلاعات محدودی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی پیش بینی شده (CBDC) دارند.

ابزار سیاست پولی موثر

بانک مرکزی زیمبابوه (RBZ) اعلام کرده است که اکنون در مراحل پیشرفته آماده‌سازی برای عرضه GBDT [توکن های دیجیتال با پشتوانه طلا] برای اهداف تراکنشی است. این بانک گفت که عرضه توکن‌های طلا مکمل دلار آمریکا در معاملات داخلی خواهد بود، زیرا به خرده‌فروشان وسیله مبادله ای امن‌تر، راحت‌تر و حافظ ارزش ارائه می‌شود.

رئیس بانک مرکزی زیمبابوه همچنین اعلام کرد که بانک مرکزی به زودی کمپین‌های آگاهی‌بخشی را آغاز خواهد کرد که هدف آن آموزش عمومی در مورد استفاده و مزایای ارز دیجیتال است. او در ادامه تاکید کرد که ذینفعان کلیدی مانند کنفدراسیون صنایع زیمبابوه (CZI) متعهد شده‌اند که سیستم‌های خود را به گونه‌ای پیکربندی کنند که صدور کارت‌هایی با نام GBDT (ارز دیجیتال بانک مرکزی زیمبابوه) امکان پذیر باشد.

همانطور که قبلاً توسط Bitcoin.com Newsبیت‌کوین‌نیوز گزارش شده بود، بانک مرکزی زیمبابوه توکن‌های دارای پشتوانه طلا را در ماه می برای مقابله با تقاضای ساکنان محلی برای دلار آمریکا راه‌اندازی کرد. با این حال، تنها چند ماه پس از راه‌اندازی، رئیس بانک مرکزی گفت که این ارزها قبلاً ثابت کرده‌اند که یک ابزار موثر سیاست پولی هستند.

بیش از 70٪ مایل به استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند

رئیس بانک مرکزی زیمبابوه ادعا کرد که «ماهیت تقسیم‌پذیری» توکن‌های طلای دیجیتال به این معنی است که افراد با هر زمینه‌های اقتصادی می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند یا آن را به دست آورند.

در رابطه با جذب سکه های فیزیکی طلا، رئیس بانک مرکزی  اعلام کرد که از 36059 سکه ای که تا 14 ژوئیه فروخته شده بود، تنها 769 سکه طلا یا تقریباً 2٪ از کل پس از پایان دوره 180 روزه بازخرید شده است. . به گفته وی، نرخ بازخرید پایین به این معنی است که ساکنان و مشاغل در واقع از سکه‌های فیزیکی طلا به عنوان یک ذخیره ارزش جایگزین استفاده می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید