چرا قیمت بیت‌کوین در محدوده باریک گیر کرده است؟

کدخبر: ۵۹۲۵۱۵
اقتصادنیوز: بیت‌کوین هفته‌ها است که در محدوده معاملاتی باریکی گیر کرده است و کماکان سیگنال قابل توجهی برای یک حرکت بزرگ وجود ندارد.
چرا قیمت بیت‌کوین در محدوده باریک گیر کرده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گلسنود، میانگین 30 روزه نوسانات واقعی یک ساله بیت‌کوین در 14 آگوست به 48.51 درصد کاهش یافت.

در همین حال، میانگین 30 روزه حجم بیت کوین در بازارهای اختیار معامله و آتی به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه 2023 کاهش یافت - به ترتیب به 487.37 میلیون دلار و 16.7 میلیارد دلار.

چرا قیمت بیت کوین ثابت است؟

یکنواخت شدن بازار بیت‌کوین همراه با کاهش حجم، نشان‌دهنده یک تعارض کوتاه‌مدت در میان معامله‌گران است. به عبارت دیگر، اکثر سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در مورد مسیر بعدی این دارایی  مطمئن نیستند.

به عنوان مثال، افزایش انتظارات در مورد تایید ETF بیت‌کوین در ایالات متحده باعث شده است که بیت‌کوین سطح حمایت 28500 دلاری را از جولای حفظ کند.

از سوی دیگر، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را در نشست‌های آتی خود افزایش دهد، اشتهای سرمایه‌گذاران به دلار را افزایش داده است.

شاخص کلاسیک نشان می‌دهد که بیت کوین به سمت جلو حرکت می‌کند

از نقطه نظر فنی، بیت‌کوین خود را برای یک شکست عظیم در هفته‌های آینده آماده می‌کند.

یکی از آخرین شاخص هایی که به یک حرکت بزرگ اشاره می‌کند، باندهای بولینگر بیت‌کوین است. کاهش باندهای بولینگر معمولاً مقدم بر افزایش شدید نوسانات است، که ممکن است به بیت‌کوین اجازه دهد از محدوده 28500 تا 30000 دلار خود فرار کند. با این وجود، باندهای بولینگر شاخص روند نیستند و نمی‌توانند جهت شکست بعدی بیتپ‌کوین را پیش‌بینی کنند.

قابل توجه است که بیت کوین بین نوامبر 2015 و مه 2016 در محدوده معاملاتی باریک 300 تا 450 دلار گیر کرده بود. سپس حرکت بزرگی شروع شد و یک روند صعودی قوی ایجاد کرد و در نهایت در دسامبر 2017 نزدیک به 20000 دلار به اوج خود رسید.

قیمت بیت‌کوین منوط به این که بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه در حدود 28650 دلار باشد. ممکن است از چنین شکستی جلوگیری کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید