حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

سیگنال کره به بازار دلار/ سکه عقب نشینی کرد

کدخبر: ۵۹۳۳۶۹
اقتصادنیوز: قیمت دلار و قیمت سکه امامی در بازار امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه 1402 نوسان کاهشی را ثبت کرد‌.
سیگنال کره به بازار دلار/ سکه عقب نشینی کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز دوشنبه 30 مردادماه ، قیمت دلار در بازار ارز هرات با 48 هزار و 750 تومان شروع به کار کرد اما در نیمه ظهر تا نیمه کانال 48هزار تومان پایین آمد.این قیمت در واقع نست به عصر دیروز کاهش تقریبا 200 تومانی را نشان می دهد. 

در تهران هم معامله گران مدعی هستند که اسکناس آمریکایی با 48 هزار و 650 تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر تا 48 هزار و 550 تومان عقب نشینی کرد که نسبت به روز قبل تقریبا بین 250 تا 400 تومان افت کرده است.با این حال نرخ حواله درهم امروز نسبت به دیروز تقریبا رنج بود و در حول و حوش 13هزار و 470 تومان قیمت خورد. 

در بازار امروز موضوع ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان مورد توجه برخی از معامله گران قرار گرفته بود.رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی، هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد تا تبدیل و به ایران منتقل شود.آن طور که رویترز نوشته  بانک مرکزی سوئیس قصد دارد شش میلیارد دلار دارایی ایران را از وون به دلار و سپس به یورو تبدیل کند و ظرف مدت پنج هفته آینده، روزانه حدود ۳۰۰ میلیارد وون (۲۲۳.۸۵ میلیون دلار) تا ۴۰۰ میلیارد وون را تبدیل خواهد کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه هم امروز نشست خبری خوددر این رابطه گفت: بازه زمانی مشخص شده در ارتباط با توافق ایران و آمریکا بر سر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و آزادی زندانیان، تا سقف ۲ ماه درنظر گرفته شده است.

قیمت دلار  امروز، دو‌شنبه 30 مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش نامحسوس 6 تومانی نسبت به روز قبل در سطح 41 هزار و 302 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو امروز برخلاف روز گذشته کاهشی بوده و با افت 77 تومانی نسبت به روز گذشته در سطح 44 هزار و 877 تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات  نیز با رقم 11 هزار و 246 تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 548 تومان، 40 هزار و 797 تومان و 10 هزار و 224 تومان درج شده است.

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان امروز کاهشی بوده که در یورو این نوسان بیشتر است.

قیمت دلار امروز دو‌شنبه 30 مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 13) با کاهش جزیی 6 تومانی نسبت به روز گذشته بطور میانگین 41 هزار و 302 تومان اعلام شده که هم قیمت اعلامی مرکز مبادله ارز و طلا شده است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز امروز با کاهش 78 تومانی نسبت به روز گذشته رقم میانگین 44 هزار و 875 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 109 تومان اعلام شده که با کاهش 38 تومانی همراه شده است.

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز با نوسان کاهشی 8 هزار تومانی بر روی 2 میلیون و 271 هزار 500 تومان معامله شد.قیمت سکه امامی هم امروز با 50هزار تومان کاهش نسبت به دیروز در حدود 27 میلیون و 650 هزار تومان به فروش رسید. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید