علت واردات خودرو از زبان وزیر صمت

کدخبر: ۵۹۷۲۲۲
اقتصادنیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که پارامتر کیفیت و قیمت را با یکدیگر ببینیم و در آن با دنیا رقابت‌پذیر باشیم و آنچیزی که از خودروسازان خواسته شده رقابت‌پذیر بودن است.
علت واردات خودرو از زبان وزیر صمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره برنامه خود در خصوص ارتقا کیفیت خودرو، اظهار کرد: کیفیت پارامتری نیست که فقط به خودرو منحصر شود، کیفیت همزمان با کمیت عواملی هستند که رشد و تولید را شکل می‌دهند‌. 

وی افزود: بنده کیفیت خودرو را به عنوان مثال بیان کردم چراکه خودرو صنعتی است که با آن مرتب کار می‌کنند و این صنعت باید نیاز مردم را تامین کند، در گذشته اسب مرکب بود و امروز خودرو مرکب است و باید مرکب؛ مرکب خوبی باشد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ما به خودروسازان گفتیم کیفیت حداقل انتظار مردم است و این مطالبه را از خودروسازان می‌خواهیم اما باید به آنها فرصت دهیم ضمن اینکه پارامتر کیفیت پارامتر موثر است اما پارامتری نیست که به تنهایی موثر باشد. 

علی‌آبادی بیان کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که پارامتر کیفیت و قیمت را با یکدیگر ببینیم و در آن با دنیا رقابت‌پذیر باشیم و آنچیزی که از خودروسازان خواسته شده رقابت‌پذیر بودن است. 

وی در خصوص خودروهای برقی گفت: خودروهای برقی خودروهای روز هستند و دیگر خودروهای آینده نیستند، امروز لازم است به این تحول تن دهیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: انقلاب صنعتی دوم که بیش از حدود 200 سال پیش اتفاق افتاد در واقع اتفاق برقی‌سازی بوده ‌و نخستین خودروهایی که در آن دوره وارد بازار شدند خودروهای برقی بودند و مردم از آن استقبال کردند اما به علت اینکه فناوری کمک لازم را برای ذخیره سازی انرژی نداشت کنار گذاشته شد اما امروز فناوری به مدد انسان آمده و این امکان فراهم شده است. 

علی‌آبادی بیان کرد: برای عبور از مشکل بنزین، مشکل آلودگی شهرها و گازوئیل لاجرم باید از این رویکرد بین‌المللی و برقی سازی خودروها استقبال کنیم و به این سمت حرکت کنیم که خودروسازان خود را برای حرکت در این مسیر آماده می‌کنند و به آنها تکلیف شده و ما از آنها حمایت می‌کنیم تا به این سمت بروند. 

وی خاطرنشان کرد: امسال هم با خودروهای وارداتی سعی می‌کنیم اهداف کمی برنامه را ان‌شاالله محقق سازیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید