با انجام بازرسی‌های عملیاتی در بازار؛

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن

کدخبر: ۵۹۷۹۹۸
اقتصادنیوز: بنابر اعلام سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با انجام بازرسی‌های عملیاتی و شناسایی خانه‌های خالی قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت.
کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ابوالفضل نوروزی» سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه در برخی از شهر‌ها شمار بنگاه‌های املاک از سایر نیاز‌ها بیشتر است، گفت: سرانه‌ مشاوران املاک بسیار بالا است و همین امر زمینه ساز قیمت سازی در بخش  مسکن می‌شود.

هشدار مهم شهرداری درباره خانه‌های ۲۵ متری

او گفت: بخش عمده‌ای  از  قیمت سازی‌ها  توسط مشاوران املاک و سکو‌ها و پلتفرم‌های آگهی صورت می‌گیرد. اما با بازرسی عملیاتی که  انجام شد ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته ایم. همچنین  پیگیری خانه‌های خالی و ساماندهی مشاوران املاک در این زمینه هم موثر بوده است.

در ادامه گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: با گشت زنی‌های که انجام دادیم مشاوران املاک بدون مجوز را شناسایی کرده ایم و حدود ۱۴۰۰ مشاور املاک بدون کد رهگیری بوده اند.

او با اشاره به اینکه باید در سامانه املاک و مستغلات درگاهی باز شود که هیچ صنف مشاور املاک بدون مجوز نتواند فعالیت کند‌، گفت: می‌توانیم از ابزاری استفاده کنیم تا واحد‌های بدون پروانه نتوانند کار کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران یادآور شد: گشت زنی‌ها بسیار موثر بوده و زمینه ساز کاهش قیمت‌ها شده است به طوری که در پردیس گشت زنی‌ها باعث کاهش ۷۰۰ میلیون  تا یک میلیارد تومانی قیمت‌ها شده است.

او افزود: ارائه کد رهگیری جزو شرح وظایف ما است و هیچ صنفی حق ندارد بدون کد رهگیری معامله‌ای انجام دهد و اگر این موضوع رعایت نشود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه جعفری نسب، معاون سازمان تعزیرات با توصیه بر اینکه به هیچ عنوان هیچ معامله‌ای بدون کد رهگیری نباید توسط افراد صورت گیرد گفت: نظارت و بازرسی‌ها‌ی ما در این حوزه به صورت جدا ادامه دارد.

او گفت:  نزدیک ۲هزار پرونده در حوزه تخلفات مشاوران املاک تشکیل شده و تا به امروز  ۴۰۰ میلیارد ریال جریمه کردیم.

جعفری نسب در انتها گفت: در استان تهران برخی از مشاوران املاک  اقدام به انجام معاملات صوری می‌کنند که همین امر خود یک تخلف است و با آن‌ها برخورد جدی خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید