پیش‌بینی بورس فردا 9 مهرماه 1402

کدخبر: ۶۰۱۲۷۸
اقتصادنیوز: بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افت همراه شد و شاخص کل بورس تهران با منفی 13 هزار واحدی به محدوده 2 میلیون و 84 هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن نیز این رویه را داشت و با افت 3 هزار و 300 واحدی کار را تمام کرد.
پیش‌بینی بورس فردا 9 مهرماه 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، ارزش معاملات روز جاری در بورس اوراق بهادار تهران به صورت معاملات نقد حوالی 3 هزار میلیارد تومان بود و ارزش معاملاتی صندوق‌های قابله معامله در روز جاری بیش از 4 هزار میلیارد تومان ثبت شد تا در مجموع ارزش همه بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به رقمی بیش از 9 هزار و 300 میلیارد تومان برسد و که به نسبت روزهای گذشته کمی افزایشی‌تر شده است. اما رخ بازار و نقشه بازار منفی بود. نمادهای حفارس و نماد کساپا بیشترین ارزش خرید هر حقیقی را به خود اختصاص دادند و در مقابل نیز نمادهای قشهد با فروش بیش از 150 میلیون تومانی حقیقی‌ها کار را تمام کرد.

خبر مهم درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

نمادهای فولاد، فملی، شبندر و نماد بانک ملت بیشترین تأثیر منفی را روی بازار امروز داشتند و تنها نماد فارس در تلاش برای حفظ رویه مثبت بازار بود.

 گروه خودرویی این لیدر سنتی بازار سرمایه امروز را با منفی به پایان برد این در حالی است که چند روز گذشته لیست جدید قیمت محصولات سایپا مشخص شده است و شرکت‌های خودرویی دیگر در سامانه یکپارچه خودرویی عرضه نمی‌کنند و همچون سنوات قبل فروش از طریق نمایندگی‌ها و خود کارخانه انجام خواهد شد.

 در خبرها آمده است که رئیس بانک مرکزی عراق در خصوص پرداخت بدهی این کشور به این ایران این طور گفته است که توافقی بر سر تسویه بدهی‌های گازی عراق به ایران از طریق شیوه‌ای جدید حاصل شده است و بدهی‌های عراق به ایران از این طریق پرداخت خواهد شد.

 امروز نماد زملارد در بازار سرمایه مورد استقبال قرار گرفت که این موضوع را ناشی از تجدید ارزشیابی آن می‌دانند بازار معتقد است که با انتشار رسمی گزارش هیات مدیره زملارد برای افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سهام‌داران در انتظار سایر تجدیدهای زیرمجموعه شستا هستند.

 مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به پایگاه خبری بازار سرمایه اعلام کرده است که برخی از دستورالعمل‌ها و رویه‌ها در بازار سرمایه با همکاری قوه قضائیه اصلاح شده است و ارسال پیامک‌های انبوه به سراسر کشور در خصوص جرایم بورسی و سوء استفاده کلاهبرداران موجب ارتقای آگاهی سهام‌داران و پیشگیری از ناهنجاری‌ها شده است. این سازمان برای کاهش جرم در بازار سرمایه برنامه‌ای مشترکی با قوه قضائیه دارد.

بورس ریزش کرد / فملی و فارس در دو سوی بازار

اما همچنان خبر خروج سیمان از بورس کالا داغ است و رئیس انجمن سیمان کشور اعلام کرده است که با عرضه مداوم سیمان در بورس، قیمت‌ها از کیسه‌ای ۱۳۰ هزار تومان در تابستان ۱۴۰۰ به کمتر از ۵۰ هزار تومان رسید و خروج سیمان از بورس ممکن است دوباره باعث افزایش قیمت این کالا شود. حمید فرمانی رئیس انجمن سیمان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر عنوان کرده است که سیمان رایگان هم مسکن را ارزان نمی‌کند.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت امروز به محدوده احتمالی مد نظر (صرفاً تکنیکالی) نزدیک‌تر شده است. در صورتی که شاخص این سطح حمایتی را از دست بدهد اوضاع برای شاخص و بازار سرمایه بسیار وخیم خواهد شد چرا که بار دیگر در اعداد و ارقام کمتر از 2.1 میلیون واحدی تثبیت شده است.

 شاخص کل بورس تهران در نزدیکی خط احتمالی صعودی سال جاری است که این خط با میانگین 55 روزه این نماگر بازار سرمایه هم‌پوشانی دارد و می‌تواند در کنار هم وضعیت خوبی را برای شاخص کل فراهم کند. از سویی خط مقاومتی شکسته شده مرداد ماه سال 1399 که حالا (البته با اغماض) به عنوان سطح حمایتی تبدیل شده است می‌تواند اوضاع بازار سرمایه را بهتر کند و البته باز همه این موارد به افزایش ارزش معاملاتی بستگی دارد که این موضوع را نیز باید در ایجاد اعتماد به بازار سرمایه جستجو کرد که فعلاً با اظهارنظرهایی از سویی مسئولان دولتی، این اعتماد کم‌رنگ‌تر می‌شود. چرا که بحث بودجه بندی برای سال 1403 نیز وجود دارد.

 با این حال در بازار امروز نمادهایی که گزارش ماهانه شهریور ماه خوبی را ارائه کرده بودند اوضاع به مراتب بهتری نسبت به سایرین داشتند و بازار به فروش شش ماه شرکت‌ها نگاه ویژه‌ای داشت چرا که انتظار گزارش شش‌ماهه خوب را از فروش ماهانه خوب انتظار دارد.

کل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید