۵ خبر مهم امروز برای بازارهای جهانی

احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو تا پایان سال

کدخبر: ۶۰۱۸۲۴
اقتصادنیوز: نشریهبلومبرگ طبق هر روز فهرستی از مهمترین اخباری که معامله‌گران قبل از شروع فعالیت خود در بازارهای جهانی بهتر است از آنها اطلاع داشته باشند را منتشر کرده است.
احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو تا پایان سال

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارهای جهانی در حالی امروز معاملات خود را آغاز کردند که چند اخبار مهم عملکرد معامله‌گران را تحت تاثیر قرار داده است. از همکاری شرکتهای تایوانی با غول تکنولوژی هوآوی برای ایجاد زیرساخت کارخانه‌های تولید تراشه گرفته تا انتشار داده‌های اقتصادی سوئیس و اسپانیا اخباری هستند که معامله‌گران آنها را رصد می‌کنند.

فناوری‌های هوآوی

اکوایران در این باره نوشت: چندین شرکت تکنولوژی تایوانی به غول فناوری هوآوی برای ایجاد زیرساخت شبکه‌ای مخفی از واحدهای ساخت تراشه در جنوب چین کمک می‌کنند. یک همکاری غیرمعمول که خطر شعله‌ور شدن احساسات را در جزیره دموکراتیک تایوان که با جنگ‌طلبی فزاینده پکن دست و پنجه نرم می کند، افزایش می‌دهد. حضور گزارش‌نشده تایوانی‌ها در هواوی خطر واکنش شدیدی در جزیره را ایجاد می‌کند. تایوان خود را برای انتخابات ژانویه آینده آماده می‌کند و به احتمال زیاد مساله رابطه پرتنش تایوان با چین مهمترین مساله در این انتخابات است.

نخست‌وزیر بریتانیا

ریشی سوناک از یک شعار تبلیغاتی جدید در کنفرانس این هفته حزب محافظه‌کار رونمایی کرد: « تصمیمات بلندمدت برای آینده روشن‌تر.» با این حال، این کنوانسیون تحت الشعاع سه گزینه‌ای قرار گرفته است که نخست‌وزیر بریتانیا تاکنون نتوانسته یا تمایلی به آن نداشته است. در حالی که او ممکن است این انتخاب را در سخنرانی روز چهارشنبه انجام دهد، این خلا باعث شده است که تیم ارشد خودش این سوال را مطرح کند که آیا سوناک کسی است که آنها را برای سمت تصمیمات بلندمدت برای آینده روشن هدایت می‌‌کند یا خیر.

نرخ بهره ایالات متحده

لورتا مستر، رئیس فدرال‌رزرو کلیولند اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا احتمالا نیاز دارد تا یک بار دیگر در سال جاری نرخ بهره را افزایش دهد تا به هدفش برای رساندن تورم به سطح 2 درصدی نزدیک شود. با این وجود مستر معتقد است تصمیم نهایی به چگونگی تکامل اقتصاد بستگی دارد. او در این رابطه به کاهش رشد در چین، احتمال اعتصاب طولانی مدت اعضای اتحادیه کارگران اتومبیل و تعطیلی احتمالی دولت به عنوان خطراتی برای چشم انداز تورم و رشد اشاره کرد.

جیمی دیمون و هوش مصنوعی

جیمی دیمون میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان‌چیس اعلام کرد هوش مصنوعی در حال حاضر توسط هزاران کارمند در بانک او استفاده می‌شود و حتی اگر منجر به حذف برخی مشاغل شود احتمالا کیفیت زندگی کارمندان را بهبودی چشمگیر می‌بخشد. او در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: « فرزندان شما تا 100 سالگی عمر خواهند کرد و به لطف تکنولوژی از شر سرطان خلاص خواهند شد. آنها احتمالا به معنای واقعی کلمی سه روز و نیم در هفته کار خواهند کرد. »

در ادامه..

معاملات آتی سهام اروپا به دلیل فروش اوراق خزانه به اوراق قرضه در آسیا اندکی کاهش یافت. جایزه نوبل فیزیک در استکهلم اعطا کی‌شود. گیدیمیناس شیمکوس، عضو شورای حاکم ECB و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد سخنرانی می‌کنند. داده‌های مورد انتظار شامل تورم سوئیس و تغییر بیکاری در اسپانیا منتشر می‌شود و. شرکت مد بوهو از گزارش درآمد خود رونمایی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید