ماجرای جنجالی احتکار خودرو/ ایران‌خودرو جوابیه داد

کدخبر: ۶۰۲۰۶۰
اقتصادنیوز: ​مدیر ارتباطات ایران خودرو با بیان اینکه احتکاری از سوی این شرکت صورت نگرفته است، گفت: همه ‌خودروها در مرحله شماره‌گذاری و حمل به نمایندگی‌ها است.
ماجرای جنجالی احتکار خودرو/ ایران‌خودرو جوابیه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ به دنبال درج خبری در خبرگزاری فارس با عنوان «احتکار دو خوردوساز بزرگ کشور با هدف اخذ مجوز افزایش قیمت»، علیرضا ابراهیمی، مدیر ارتباطات شرکت ایران‌خودرو، توضیحاتی به فارس ارائه داد.

به گفته مدیر ارتباطات شرکت ایران‌خودرو،‌ همانطور که روز دوشنبه دهم مهر‌ در خبرگزاری قوه قضائیه (میزان) به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام شد، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد احتکاری از سوی ایران خودرو صورت نگرفته است و بر همین اساس، برخلاف ادعای مطرح شده در خبر منتشر شده خبرگزاری فارس، هیچ اقدام و اصراری از سوی اعضای هیات مدیره شرکت ایران خودرو چه نمایندگان بخش خصوصی و چه اعضای بخش دولتی مبنی بر عدم تحویل خودرو در موعد تعیین شده به مشتریان صورت نگرفته است.

وی افزود: در بررسی و بازدیدهای میدانی صورت گرفته توسط مسئولان و متولیان مرتبط، هر گونه اتهام مبنی بر دپوی محصولات به بهانه افزایش قیمت رد شده و همان طور که ایران خودرو پیش از این نیز اعلام کرده بود همه ‌خودروها در مرحله شماره‌گذاری و حمل به نمایندگی‌ها هستند.  

مدیر ارتباطات ایران خودرو درباره دلایل عدم حضور ایران‌خودرو در دور دوم سامانه یکپارچه اعلام کرد: در دور اول فروش در این سامانه به دلیل استقبال بالای مشتریان، همه تولیدات این شرکت تا پایان سال به فروش رفته و عرضه در مراحل بعدی امکان پذیر نبود؛ ایجاد شائبه در میان مشتریان و متقاضیان درخصوص عدم عرضه برای افزایش قیمت جز ایجاد التهاب در بازار و از بین رفتن اعتماد عمومی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

بنابراین گزارش با ان حال روز گذشته وزارت صمت اعلام کرد: براساس اطلاعات ارائه شده ایران خودرو در حال حاضر تعداد 13 هزار دستگاه خودرو تولید شده دارای استانداردهای 85 گانه فاز 2 هستند که براساس تعاریف شورای رقابت و همچنین لزوم طی شدن فرآیندهای مرتبط با اخذ مجوز استاندارد TA جهت عرضه به بازار، باید مراحل قیمت‌گذاری آنها در فرایند اجرایی شورای رقابت طی شود، همچنین 19700 دستگاه خودرو به نام مشتریان فاکتور شده و در حال طی شدن مراحل شماره‌گذاری و حمل به مقصد نمایندگی‌های سراسر کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید