رئیس سازمان بورس خبر داد:

واریز سود برای ۱۲ میلیون سهامدار بورس

کدخبر: ۶۰۲۷۸۷
اقتصادنیوز: رئیس سازمان بورس گفت: در نیمه اول امسال برای 12 میلیون سهامدار 116 ناشر بورسی 2.7همت سود از طریق سجام واریز شده است.
واریز سود برای ۱۲ میلیون سهامدار بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مجید عشقی در چهارمین نشست خبری که در سازمان بورس برگزار شد، با اشاره به اینکه، در سال تدوین 1400 برنامه راهبردی بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت و به زودی این سند در شورای عالی بورس تصویب خواهد شد، اظهار کرد: در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران تنوع بخشی به روش‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفت و راه‌اندازی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از صندوق املاک و مستغلات تا صندوق بازنشستگی در همین راستا صورت گرفت.

وی افزود: تاکنون 3 صندوق اهرمی جدید حدود 30 همت منابع جذب کرده‌اند که این موضوع نشاندهنده استقبال از صندوق‌های مذکور است. از سوی دیگر با راه اندازی صندوق املاک برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، پیش فروش متری و دستور راه‌اندازی سلف مسکن اصلاح شد.

رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به استقبال انبوه‌سازان، شهرداری و... از دستورالعمل مذکور منابع خوبی در حوزه عرضه مسکن جذب خواهد شد.

عشقی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از 200 مجوز نهاد مالی نهایی و‌ تقدیم‌ متقاضیان شد و نهادهای فعال مالی به هزار رسیدند، تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به 400 صندوق رسیده است. دو سال قبل صف طویل شرکت‌های کارگزاری، سبدگردان و... روی میز سازمان بورس بود که این صف از بین رفته است. اکنون می‌توان مدعی شد که در حوزه خدمات مالی با یک صنعت رقابتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از سال 1401 تمام سودهای شرکت‌های بورسی از طریق سجام پرداخت می‌شود و دیگر نیاز به مراجعه به بانک نیست، اظهار کرد: بر این اساس واریز سود جاری و رسوبی از طریق سپرده‌گذاری مرکزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بورس گفت: در نیمه اول امسال برای 12 میلیون سهامدار 116 ناشر بورسی 2.7همت سود از طریق سجام واریز شده است.

عشقی با اشاره به راه اندازی لاین سوت زنی رسانه‌ها، تصریح کرد: در حوزه نظارتی در سال جاری «بورس بان» ایجاد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید