چراغ سبز ایران به عربستان/ برنامه تهران برای مشارکت در طرح های زیرساختی سعودی

کدخبر: ۶۰۳۴۷۷
اقتصادنیوز:حسین سلاح ورزی، در نشست با سرکنسول ایران در جده، با اشاره به نامه اتاق ایران به همتای سعودی و پیش‌قدم شدن برای برقراری روابط تجاری با عربستان، ادامه داد: با همکاری کنسولگری و سفارت ایران در عربستان برای تشکیل اتاق مشترک ایران با این کشور، آماده هستیم.

به گزارش اقتصاد نیوز  به نقل از اتاق ایران آنلاین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کارگروه توسعه روابط تجاری با عربستان در اتاق ایران تشکیل شده و مطالعه بازار این کشور در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در دست انجام است.

حسین سلاح ورزی ادامه داد: ایران آمادگی دارد در طرح‌های زیرساختی عربستان مثل بنادر، راه‌آهن و جاده مشارکت کند. همچنین امکان مشارکت و تأمین نیاز این کشور از سوی ایران در ایام حج تمتع و حج عمره و رفع احتیاجات زائران وجود دارد.

حسن زرنگار، سرکنسول ایران در جده نیز بر لزوم هماهنگی و تناظر بین اتاق‌ها و بخش‌های خصوصی دو کشور و تعامل حداکثری برای بهبود روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرده و گفت: دو کشور باید با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های تجاری و اقتصادی، شرایط همکاری و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی را فراهم کنند. البته لازم است بخش خصوصی و اتاق ایران با برنامه و مطالعه وارد بازار عربستان شود.

او ابراز امیدواری کرد: با استقرار در جده و گفت‌وگو با مقام‌های اقتصادی و اتاق بازرگانی عربستان، زمینه را برای حرکت مؤثرتر و جدی‌تر توسعه ارتباطات تجاری ایران و عربستان فراهم کند.

زرنگار با اشاره به وجود دو بندر مهم جده و دمام در عربستان و امکان برقراری حمل‌ونقل زمینی و دریایی میان دو کشور، بر توجه ایران به این ظرفیت تأکید کرد.

قدیر قیافه، نایب‌رئیس و عبدالله مهاجر دارابی و کیوان کاشفی، اعضای هیات رئیسه اتاق ایران نیز که در این نشست حضور داشتند، بر ضرورت تعامل با سفارت ایران در عربستان و حرکت برنامه‌ریزی‌شده برای توسعه روابط تجاری دو کشور تأکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید