کنفرانس مارکت وی برگزار می‌شود

کدخبر: ۶۰۳۶۳۴
اقتصادنیوز: کنفرانس تخصصی تحقیقات بازاریابی مارکت وی اول آبان ماه با حضور فعالان این حوزه و مشارکت قریب به ده شرکت تحقیقات بازار برگزار می‌گردد. دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان حامی رسانه‌ای در این کنفرانس مشارکت دارد.
کنفرانس مارکت وی برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، بابک اسماعیلیان، مسئول اجرایی و یکی از اعضای شورای موسس کنفرانس در مورد ماهیت و نحوه اجرای این کنفرانس با اقتصادنیوز به گفت و گو نشست که در ادامه مشروح آن را می خوانیم؛

برنامه‌ریزی برای برگزاری کنفرانس مارکت وی از چه زمانی شروع شد؟

ایده «مارکت وی» از خرداد ماه سال جاری توسط جمعی از همکاران در یک نشست گروهی بین مدیران عامل شرکت‌های تحقیقات بازار شکل گرفت. حقیقتا کار صنفی مشترک بین رقبا اگر نگوییم کاری نادر، اما کمتر اجرا شده است. ابتدای طرح این ایده، اختلاف نظر در مورد برگزاری و نحوه اجرا بین شرکت‌های فعال در صنعت تحقیقات بازار کشور زیاد بود. اما بعد از برگزاری هشت جلسه فشرده، هفت شرکت به توافق نهایی در خصوص چگونگی اجرا رسیدند و تاریخ اول آبان ماه مقارن با روز آمار و برنامه‌ریزی را برای اجرای اولین دوره کنفرانس مارکت وی انتخاب کردند.

برنامه زمان‌بندی قبل و حین کنفرانس به چه شکل خواهد بود؟

ما برای تدوین و تکمیل آیین‌نامه اجرایی این کنفرانس از ابتدای مرداد شروع به کار کردیم. از نیمه شهریور ماه نیز عملیات اجرایی طرح که مهم‌ترین آن انتخاب و دعوت از مدعوین و انتخاب عناوینِ ارائه سخنرانان است آغاز شد. همانگونه که اشاره کردم این سمینار در قالب ده عنوان ارائه مطالب علمی و عملی به شیوه تد تاک در روز اول آبان ماه از ساعت ١٤ تا ١٩ در هتل المپیک برگزار می‌گردد. تیم برگزاری کنفرانس پس از برگزاری این رویداد، خلاصه ویدئوهای مطالب ارائه شده را با علاقه‌مندان و فعالان حوزه تحقیقات بازار به اشتراک می‌گذارد.

مدعوین کنفرانس چه کسانی هستند؟

این بخش یکی از چالش برانگیزترین مباحث بود. نهایتا جمع‌بندی بر آن شد تا جامعه هدف این کنفرانس عزیزانی باشند که در تصمیم‌گیری‌های خود از داده و تحقیقات بازار بهره می‌گیرند. با این تعریف مدیران بازاریابی، برند، CRM، محصول و... شرکت‌های تولیدی و خدماتی مدعوین بالقوه این همایش هستند که با انتخاب هیات موسس، مدیران حدود دویست شرکت فعال در بازار ایران به این همایش دعوت شده‌اند.

فضای جداگانه‌ای نیز برای کارشناسان و یا دانشجویان علاقه‌مند به حوزه تحقیقات بازار در نظر گرفته شده است، که این عزیزان می‌توانند با خرید بلیط از مطالب علمی و کاربردی این کنفرانس استفاده کنند.

سخنران‌ها چگونه انتخاب شده‌اند. آیا برای سخنرانی‌ها، محدودیتی وجود دارد؟

سخنرانان در این کنفرانس مدیران ارشد شرکت‌های تحقیقات بازار هستند که مباحثی همچون روش‌های نوین در تحقیقات بازار، تازه‌های تکنولوژی و نحوه استفاده آن در تحقیقات، تجارب موفق و متدولوژی‌های جدید و... را ارائه می‌دهند. این سخنرانی‌ها در قالب ده ارائه ١٥ دقیقه‌ای با شیوه تد تاک خواهد بود. به طور قطع با توجه به عملیاتی بودن موارد ارائه‌شده توسط سخنرانان که همگی مدیران اجرایی تحقیقات بازار هستند، یافته‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار مدعوین قرار خواهد داد. یکی از قابلیت‌های خاص این رویداد فرصت ٤٥ دقیقه‌ای برای شبکه‌سازی و گپ و گفت میان مدعوین است.

نحوه مشارکت حامیان مالی به چه شکل است؟

تمام شرکت‌هایی که فضایی را برای دیده شدن در جامعه مارکتینگ ایران می‌خواهند، می‌توانند در این رویداد مشارکت داشته باشند. کمتر اتفاق میافتد که این تعداد مدیران ارشد حوزه برند، بازاریابی، محصول، تبلیغات گرد هم آیند.

برای شرکت‌ها سه بسته حامیان شامل الماس، طلایی و نقره ای دیده شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده شرایط اسپانسرینگ به وبسایت همایش به آدرس iranmarketway.ir مراجعه کنند.

 

در مسیر برنامه‌ریزی و اجرای مارکت وی تاکنون چه چالش‌هایی داشته‌اید؟

پررنگ‌ترین چالش در کنار هم قرار گرفتن هفت شرکتِ رقیب تحقیقات بازار بود. مشتریان مشترک و فضای رقابت صنفی در ابتدای امر رسیدن به نقطه مشترک را خیلی سخت می‌کرد، اما همدلی و نگاه کلان صنفی مدیران عامل این شرکت ها منجر شد که بتوانیم یک کنفرانس فوق‌العاده را برنامه‌ریزی کنیم.

چالش بعدی ما انتخاب مطالب به روز و علمی بود که بتواند نیاز مدعوین ما را پوشش بدهد. یک تیم داوری حرفه‌ای این کار را انجام دادند و ما سخنرانی‌ها و ارائه‌های فوق العاده‌ای در پیش داریم.

همچنین جا دارد از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ISQI بابت اجرای این کنفرانس و مجموعه معظم دنیای اقتصاد بابت حمایت رسانه‌ای تشکر کنم که هر دو باعث شدند استانداردهای اجرایی این کنفرانس کاملا ارتقا یابد.

 

آینده مارکت وی را چگونه می‌بینید؟

مطمئنم این رویداد به یکی از رویدادهای تکرارپذیر حوزه تحقیقات بازار و بازاریابی در تقویم کنفرانس‌های معتبر کشور تبدیل می‌شود. درس‌آموخته‌های بسیاری تا همین جای کار داشته‌ایم که قطعا در دوره آتی به کار خواهیم گرفت.

برآورد حجم تحقیقات بازار در ایران عددی بین ٥٠٠ تا ١٠٠٠ میلیارد تومان در سال است که نسبت به میانگین بین‌المللی، رقم بسیار پایینی است. تمام فعالان اقتصادی باید تلاش کنیم تا جایگاه واقعی این صنعت احصا شود و مدیران ما بر اساس داده تصمیم‌گیری نمایند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید