بازی دو سر برد روسیه در بازار نفت

کدخبر: ۶۰۴۱۱۱
اقتصادنیوز: طبق اعلام ​آژانس بین‌المللی انرژی، فقط در یک بازه زمانی یک ماهه صادرات نفت روسیه 1.8 میلیارد دلار بیشتر شده و بیشترین درآمدهای نفتی روسیه از محل صادرات نفت خام این کشور بوده است.
بازی دو سر برد روسیه در بازار نفت

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که در ماه سپتامبر، روسیه 18.8 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و این رقم بالاترین نرخ صادرات روسیه در 14 ماه گذشته بوده است.

 براساس اعلام راشاتودی، این نهاد اعلام کرده که فقط در یک بازه زمانی یک ماهه صادرات نفت روسیه 1.8 میلیارد دلار بیشتر شده و بیشترین درآمدهای نفتی روسیه از محل صادرات نفت خام این کشور بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: افزایش درآمدهای نفتی روسیه هم به خاطر افزایش حجم صادرات این کشور بوده و هم به خاطر بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی بوده است.

این نهاد بین‌المللی می‌گوید در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن صادرات نفت روسیه 460 هزار بشکه افزایش یافته و این کشور روزانه 7.6 میلیون بشکه نفت به بازار جهانی عرضه کرده است.

نسبت به ماه آگوست هم قیمت نفت روسیه 8 دلار در هر بشکه افزایش داشته است. در این بین چین و هند همچنان بزرگ‌ترین مشتریان نفتی روسیه بوده و در حالی شاهد افزایش حجم صادرات نفت روسیه هستیم که این کشور به دنبال کاهش تولید و صادرات نفت خود بوده است.

مسکو در ماه مارس و در گام نخست روزانه 500 هزار بشکه از تولید نفت خود کم کرد و اعلام کرد که این کاهش تا پایان سال 2024 پا برجا خواهد بود. این کشور در ماه آگوست هم 500 هزار بشکه دیگر از تولید نفت خود کاست که البته در گام بعدی این رقم 200 هزار بشکه کم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید