این اقدام دولت چه بلایی بر سر کارگران آورده است؟

کدخبر: ۶۰۴۲۰۱
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول کارگری کشور گفت که دولت از انجام وظایف خود در قانون کار طفره می‌رود و این اقدام ۹۶ درصد کارگران را با ناامنی شغلی رو به رو کرده است.
این اقدام دولت چه بلایی بر سر کارگران آورده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: نیمی از کارگران قرارداد کارشان تک نسخه‌ای است.اگر وزارت کار تلاش کند که ماده ۷ و ۱۰ قانون کار درباره قرارداد‌ها به مرحله اجرا گذاشته شود، قرارداد‌های سفیدامضاء و مسائل مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی بر سر قرارداد‌های کاری، به خودی خود حل خواهد شد. درحالی ماده ۱۰ قانون کار تأکید بر انعقاد قرارداد در ۴ نسخه دارد که در حال حاضر علاوه بر اینکه ۹۶ درصد کارگران قرارداد موقت دارند، شاهد رواج قرارداد شفاهی و موقت در بازار کار هستیم.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: دولت اگر به وظیفه خود در زمینه اجرای قانون کار عمل کند، دیگر مسائل اختلافی بین نیروی کار و کارفرما به حداقل ممکن خود خواهد رسید. 

وی بیان کرد:حداقل ۵۰ درصد کارگاه‌ها قرارداد‌های تک نسخه‌ای دارند، کارگران هم از جزئیات نوع قرارداد‌ها خبر ندارند، این فرآیند‌هایی که از سوی وزارت کار اعلام می‌شود کمی هستند و کیفیت در اجرا ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید