خبر مهم درباره وام 150 میلیون تومانی/ مشمولان این وام چه کسانی هستند؟

کدخبر: ۶۰۵۳۵۹
اقتصادنیوز: مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون‌تومانی اشتغال‌زایی کمیته امداد با معرفی یک ضامن از سوی متقاضیان پرداخت خواهد شد.
خبر مهم درباره وام 150 میلیون تومانی/  مشمولان این وام چه کسانی هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، محمد نادعلی در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی که در بانک سپه برگزار شد، افزود: این تصمیم با هدف ایجاد تسهیلگری در پرداخت تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در جذب منابع و تسهیلات قرض‌الحسنه بسیار خوب بوده و در اغلب سال‌ها ۸۰ درصد منابع اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد جذب شده است.

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری موضوع اشتغال و پرداخت قرض‌الحسنه را دو موضوع مهم دانست که در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

نادعلی گفت: تلاش بانک مرکزی این است که همراهی خوبی با دستگاه‌ها در تحقق این دو مهم داشته باشد.

وی عملکرد پرداخت تسهیلات خرد توسط نظام بانکی کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی معوقات بانکی کاهش می‌یابد و طبق آمار کمتر از ۱.۵ درصد این وام‌ها معوق می‌شود.

مدیرکل عملیات پولی و بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲۳ درصد تسهیلات پرداختی توسط نظام بانکی از نوع خرد بوده که ۷۹ درصد آن قرض‌الحسنه بوده است.

نادعلی ادامه داد: درخواست تسهیلات زیاد است، اما منابع بانکی محدود است و کار بانک‌ها در رسیدگی به این موضوع خیلی مهم است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید