کارت شناسایی اتباع خارجی تغییر می‌کند

کدخبر: ۶۰۵۴۰۸
اقتصادنیوز: یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: به جای آنکه ۲۶ دستگاه در خصوص اتباع خارجی تصمیم‌گیری کرده و ۱۷ کارت برای اتباع خارجی صادر شود یک کارت برای اتباع خارجی صادر خواهد شد که یک طرف آن کارت هویتی و یک طرف آن کارت بانکی برای اتباع خارجی خواهد بود.
کارت شناسایی اتباع خارجی تغییر می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالحسین ابوترابی، یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به تشکیل سازمان ملی مهاجرت باز می‌گشت، بیان کرد: اکنون میزان اتباع خارجی در کشور ما از ۷۲ کشور دنیا بیشتر است. اکنون ما اداره کل اتباع خارجی در وزارت کشور داریم و ۲۴ دستگاه به اتباع خارجی خدمات ارائه می‌دهند. پراکندگی دستگاه‌های ارائه کننده خدمات به این اتباع خارجی منجر شده تا امور آنها آن طور که باید و شاید ساماندهی نشود. اکنون بیش از ۱۷ دستگاه کارت شناسایی به اتباع خارجی ارائه می‌کنند و اتباع خارجی با تعدد کارت‌های شناسایی مواجه هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: هدف این است که در یک دستگاه و با مدیریتی واحد به اتباع خارجی خدمات ارائه شود که به راحتی قابل رصد باشد. هم هویت این افراد قابل شناسایی است و هم امور آنها ساماندهی می‌شود. در تمام کشورهای پیشرفته اینگونه است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه در معاونت وزارت کشور سازمان ملی مهاجرت تشکیل می‌شود و همه تصمیم‌گیری‌ها در خصوص اتباع خارجی ذیل یک مدیریت واحد صورت می‌گیرد. به جای آنکه ۲۶ دستگاه در خصوص اتباع خارجی تصمیم‌گیری کرده و ۱۷ کارت برای اتباع خارجی صادر شود یک کارت برای اتباع خارجی صادر خواهد شد که یک طرف آن کارت هویتی و یک طرف آن کارت بانکی برای اتباع خارجی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید