روسیه به چین راه‌آهن می‌زند

کدخبر: ۶۰۶۰۰۲
اقتصادنیوز: دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد دو خط جدید ریلی از دو منطقه «کمروو» و «کراسنویارسک» که بخشی از استراتژی توسعه اقتصادی منطقه فدرال سیبری روسیه هستند به چین بکشد.
روسیه به چین راه‌آهن می‌زند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ چین و روسیه در تلاش برای افزایش همکاری و ارتباط خود هستند، روابط تجاری و جریان متقابل محموله‌ها به سرعت در حال رشد است و دولت روسیه در وب‌سایت خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد دو خط جدید ریلی از دو منطقه «کمروو» و «کراسنویارسک» که بخشی از استراتژی توسعه اقتصادی منطقه فدرال سیبری روسیه هستند به چین بکشد.

یکی از خطوط پیشنهادی ساخت راه‌آهن شمال سیبری است که از طریق منطقه «آلتای» به «ارومچی» - پایتخت منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ، چین می‌رود و قرار است مطالعات درباره امکان این اقدام و سرمایه‌گذاری روی آن تا سال ۲۰۲۵ تمام شود.

در اوایل ماه جاری میلادی، «ایگور لویتین» دستیار رئیس‌ جمهور روسیه گفت که خط شمال سیبری، چند ضلعی شرقی که بخشی از کریدور حمل و نقل ریلی ترانس سیبری بین اروپا و آسیاست، را به مسیر دریای شمال متصل می‌کند. هزینه تخمینی ۱۹۰۰ کیلومتر (۱۱۸۰ مایل) راه‌آهن برنامه‌ریزی شده حدود ۲۱۸ میلیارد روبل (۲.۳ میلیارد دلار) است.

مسیر دوم راه‌آهن باید از جمهوری تیوا عبور کند. این تا مرز بین روسیه و مغولستان کشیده شده و پس از عبور از مرز به دو خط تقسیم می‌شود. شاخه شمالی این مسیر در شهر ارلیان وارد چین می‌شود و دسترسی مستقیم به پکن و تیانجین را باز می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید