وعده خاندوزی برای وام‌های خرد / گلایه خاندوزی از بانک ها

کدخبر: ۶۰۶۰۶۱
اقتصادنیوز: سید احسان خاندوزی در اظهاراتی با بیان اینکه قرار است بانک‌ها در سقف وام‌های خرد با فوریت بیشتری نیاز مردم را برآورده کنند، رقم این تسهیلات خرد را اعلام کرد.
وعده خاندوزی برای وام‌های خرد / گلایه خاندوزی از بانک ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به گلایه مردم از نحوه وام‌دهی بانک‌ها گفته است: یکی از بزرگترین نارضایتی‌ها برای سقف رشد ترازنامه است که اعمال شده باعث شده که بسیاری از مردم با مشکلات در گرفتن وام مواجه شوند. 

وزیر اقتصاد اظهار کرده که تاکید ما این است که حداقل برای وام‌های خرد مردم که نیازهای ضروری و فوری آنها را حل می‌کند و رقم بالایی ندارد و خیلی از مواقع با 50 تا 100 میلیون تومان مشکل مردم حل می‌شود، بانک مرکزی دستور جدید را رسما ابلاغ کند. 

به گفته خاندوزی این ابلاغیه در این خصوص است که بانک‌ها در سقف وام‌های خرد تسهیلات مردمی با فوریت بیشتری نیاز مردم را برآورده کنند. 

اظهارات خاندوزی از سویی مطرح می‌شود که براساس داده‌های بانک مرکزی، سهم خانوار از وام‌های بانکی در شش ماهه اول سال 1402 کاهش یافته است. 

طبق گزارش «اکوایران» و براساس این داده‌ها، از کل 2.436 هزار میلیارد تومان وامی که در شش ماه نخست امسال پرداخت شده تنها 396 هزار میلیارد تومان به خانوارها تخصیص داده شده که این رقم برابر 16.29 درصد از کل تسهیلات است.

این در حالی است که رقم این شاخص در مرداد امسال 17.72 درصد بوده است. 

همچنین در آخرین ماه تابستانی امسال، سهم خانوارها از تسهیلات بانکی 25 درصد بیشتر از ماه مرداد شده است. آمار سهم هر بخش از تسهیلات امسال نشان می دهد در نیمه نخست امسال، خانوارها سومین رتبه را در دریافت تسهیلات بانکی داشته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید