قیمت شکر چند شد؟

کدخبر: ۶۰۸۸۴۳
اقتصادنیوز: قیمت هر پوند شکر روی عدد 27 دلار و 46 سنت نشست. اما اختلاف نرخ روز جاری با میانگین 6 ماهه خبر از رشد 1.46 دلاری می‌دهد.
قیمت شکر چند شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، حوالی ساعت 13 چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ قیمت هر پوند شکر  به تعبیر دیگر هر ۰/۴۵۳کیلوگرم شکر ۲۷ دلار و 46 سنت بوده که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. به نقل از  مهر  پیش بینی می‌شود بالاترین قیمت این محصول امروز به ۲۸ دلار و ۱۴ سنت برسد.

شهروندان این کشور، بیشترین سرمایه را به ایران آوردند!

اما بازار جهانی شکر در شش ماهه اخیر چه وضعیتی داشته است؟ طبق بررسی «اکوایران» در جهان میانگین شاخص در بازه 6 ماهه 26 دلار بوده است . اما اختلاف روز جاری با میانگین 6 ماهه خبر  از رشد 1.46 دلاری می‌دهد. به تعبیر دیگر درصد اختلاف روز جاری با میانگین 6 ماهه اخیر 5.62 درصد است.

این ماده خوراکی کوپنی می‌شود

موضوعی که در بازار شکر ایران نیز اثر مستقیم داشته است. البته در ماه های اخیر رشد قیمت شکر بیش از رشد قیمت جهانی بود. برهمین اساس حجم واردات به یکبار رشد قابل توجهی کرد. اما مدتی است رشد قیمت شکر متوقف شد و به نرخ مصوب نزدیک شده است.​

نامه+دبیر+انجمن+قند+و+شکر

نرخ مصوب شکر بسته بندی شده 900 گرمی که اردیبهشت ماه اعلام شد 25 هزار و 500 تومان بود. چندی پیش هم طبق گفته رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران تهران،  قیمت شکر برای بنکداران به صورت عمده کیلویی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان با هزینه ارزش افزوده تمام و با قیمت ۲۶ هزار تومان به سوپر مارکت‌ها و مغازه‌ها داده می‌شود. او افزود: در نهایت نیز با قیمت ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

سیاستی که به دنبال اجرای برنامه سهمیه بندی شکر قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید