تویوتا چینی شد؟ / تازه ترین خبر از خودروی برقی تویوتا

کدخبر: ۶۱۱۴۲۹
اقتصادنیوز: تویوتا غول خودروسازی جهان خودرو به حساب می‌آید اما این خودروساز برای تحول در تولید خود از روی دست کمپانی چینی بی وا دی کپی برداری کرده است.
تویوتا چینی شد؟ / تازه ترین خبر از خودروی برقی تویوتا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ تویوتا غول خودروسازی جهان خودرو به حساب می‌آید و تیراژ تولید این برند برای بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان غیر قابل دسترسی است. اما باور کنید یا نه، تویوتا برای تحول در تولید خود از روی دست کمپانی چینی بی وا دی کپی برداری کرده است.

چندین سال است که جهان خودرو به این نتیجه رسیده است که آینده متعلق خودروهای برقی است. اما مدیریت سابق تویوتا یعنی آکیو تویودا چندان با این ایده موافق نبود و همچنان تمام تمرکز شرکت تحت مدیریتش را روی تولید و توسعه محصولات بنزینی و هیبریدی گذاشته بود.

اما بعد از کنارگیری تویوتا از مدیریت و تکیه کوجی ساتو روی مسند ریاست تویوتا این ابرخودروساز، تویوتا تخته گاز به سمت خودروهای برقی حرکت کرد. 

koji-sato-akio-toyoda-1024x690

کمپانی چینی بی وای دی تقریبا بعد از تسلا، بزرگ خودروسازان برقی به حساب می‌آید و اصلا عجیب نیست که در زمینه تولید خودروهای برقی در جایگاه بهتری از تویوتای تازه وارد به این بازی قرار داشته باشد.

بنا به گزارش سایت insideevs کوجی ساتو برعکس تویودا شیفته خودروهای برقی است و اعتقاد دارد خودروهای برقی کیفیاتی دارند که مختص به خودشان است. اولین دستپخت ساتو برای تویوتا نیز محصول تمام برقی bz3 است. تویوتا برای توسعه این مدل تمام برقی با شرکت بی وای دی همکاری داشت. 

byd-han

ساتو که به تازگی طی سفر کاری اش به چین از خط تولید بی وای دی دیدار کرده است از پیشرفت چینی‌ها شوکه شده است.

او در مصاحبه با تویوتا تایمز گفت: برای اولین بار، با رقابت پذیری قطعات چینی روبرو شدم. در چین، آنها نه تنها در حال یادگیری و به کارگیری فناوری‌ها بودند، بلکه به سرعت در حال تغییر در تولید بودند.با نگاه کردن به تجهیزاتی که هرگز در ژاپن ندیده بودم و ساخت پیشرفته آنها، با احساس بحران مواجه شدم. "ما در مشکل هستیم!" در همان زمان، به این فکر کردم که دوست دارم بقیه دوران حرفه‌ای خود را در چین بگذرانم!

تویوتا در نظر دارد تا سال 2026، 10 خودرو برقی جدید معرفی کند و هدف گذاری ساخت باتری با برد 900 کیلومتری تا سال 2029 را انجام داده است. 

image_2023-11-20_19-45-31

چین تقریبا تنها شریک تجاری باقی مانده صنعت خودرو ایران بعد از تحریم هاست. اما سهم صنعت خودرو ایران از این پیشرفت چشم‌گیر خودروسازان چینی چه بوده؟ تقریبا هیچ.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید