قیمت‌ کالاها در بازار کاهشی شد

کدخبر: ۶۱۱۷۷۱
اقتصادنیوز: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید داشت تیمی در سطح کشور داریم که هر روز قیمت‌ها را رصد می‌کند، در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشتیم.
قیمت‌ کالاها در بازار کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین فرهیدزاده ضمن اشاره به سیاست‌های دولت برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت:  همه سعی و تلاش ما این است که اجحافی در حق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت نگیرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه اقدامات ما بر اساس مقررات اساسنامه منتج از مجلس انجام می‌شود، عنوان کرد: هیات تصویب قیمت‌ها در سازمان، صورت‌های مختلف مالی را بررسی و برای کالاهای مختلف سود متعارف تصویب می‌کند.

وی اضافه کرد: در این قیمت‌گذاری، کالاهای اساسی و ضروری متفاوت هستند، چراکه سود چندانی ندارند و حاکمیت در تامین بخش زیادی از آن سهیم است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ورود سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به خدمات گفت: دخالت در تعرفه آب، برق و غیره نیز جزو وظایف این نهاد است تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

فرهیدزاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر نسبت به ماه‌های گذشته ثبات داریم،   عنوان کرد: گهگاه افراد سودجو هم پیدا می‌شوند، اما سعی ما نظارت بیشتر است.

معاون وزیر صمت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را سیاست گذار بازرسی‌ها خواند و با تاکید بر اینکه صمت‌های استانی بازوان اجرایی ما هستند، خاطرنشان کرد: البته عمده این بازرسی‌ها برعهده اتحادیه‌ها و اصناف است.

وی عنوان کرد: تیمی در سطح کشور داریم که هر روز قیمت‌ها را رصد می‌کنند، در هفته‌های اخیر روند کاهشی داریم، اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده روی کالاها پرداخت و گفت: از این طرح یک سال گذشته، باید بررسی و معایب و محاسن آن مشخص شود، اگر فاکتورهای لازم را داشت می‌ماند در غیر این صورت جمع می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدام را شروع کرده و نتیجه آن را هم اعلام می‌کنیم، کارگروه کارشناسی در سال جاری شکل گرفته و برنامه‌های مختلفی دارد، یکی از اهداف نیز همین طرح است.

فرهیدزاده ادامه داد: در حالت کلی، به نظر می‌رسد این طرح روابط بین زنجیره توزیع و تامین را تحت تاثیر قرار داده است.

وی به صادرات محصولات پرداخت و با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم این بخش را فعال‌تر کنیم، یارانه کالاها هم تقویت می‌شود و اوضاع اقتصادی داخل را بهبود می‌بخشد، گفت: با برخی کشورها به‌ویژه همسایگان رابطه سیاسی خوبی داریم که فضا را تا حدودی فراهم کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید