عرضه اولین خودرو 7 نفره ایران خودرو+عکس

کدخبر: ۶۱۳۱۳۲
اقتصادنیوز: گروه صنعتی ایران‌خودرو تحویل نخستین مرحله خودرو هایما 7X را به صورت حضوری و غیرحضوری به مشتریان آغاز کرد.
عرضه اولین خودرو 7 نفره ایران خودرو+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، ایران خودرو اعلام کرد پس از دریافت تاییدیه های نهایی و قیمت گذاری توسط شورای رقابت، تحویل اولین مرحله خودرو هایما 7X به مشتریان آغاز شد.این شرکت در بازه زمانی هفت روزه، بیش از ۱۰۰ دستگاه از این محصول را به صورت حضوری و غیر حضوری در اختیار مشتریان قرار داده است.

خودرو هایما 7X به عنوان اولین خودروی هفت نفره گروه صنعتی در کلاس MPV در سایت خراسان با ۲۰ درصد ظرفیت داخلی سازی به تولید رسیده است.

خودروهای مینی‌ون چندمنظوره یا MPV، یکی از بخش‌های پر طرفدار بازار جهانی است و خودروسازان بسیاری در این قسمت از بازار فعالیت می‌کنند. با این حال مینی‌ون‌ها یا استیشن‌ها چندان در ایران محبوب نیستند، حال آن‌که بخش بزرگی از مصرف‌کنندگان آمریکایی و اروپایی به خرید استیشن واگن یا مینی‌ون تمایل دارند. هایما 7X نیز در همین سگمنت قرار دارد و یک MPV کامل محسوب می‌شود.

موتور  1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ، با حداکثر قدرت 193 اسب بخار و حداکثر گشتاور 293 نیوتن متر، انرژی لازم برای حرکت  هایما 7X را تأمین می‌کند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر دوش می‌کشد.

1688812_606

سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمک ترمز BAS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (AHS)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP) پکیج ترمز و پایداری مینی ون هایما را تشکیل می‌دهند. شش عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین، پرده‌ای) نیز درون خودرو جاسازی شده است.

این محصول موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین CNCAP شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید