اوپک ، قیمت نفت ایران را اعلام کرد +جزئیات

کدخبر: ۶۱۵۸۴۷
اقتصادنیوز: جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر، همسو با سایر گریدهای نفتی سبد نفتی این گروه، کاهش پیدا کرد.
اوپک ، قیمت نفت ایران را اعلام کرد +جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر به ۸۵ دلار در هر بشکه رسید که شش دلار و ۵۵ سنت معادل ۷.۲ درصد در مقایسه با قیمت ۹۱ دلار و ۵۵ سنت در اکتبر، کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، ۸۳ دلار و ۴۷ سنت در مقایسه با میانگین ۱۰۱ دلار و ۷۶ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در نوامبر، به ۸۴ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید که شش دلار و ۸۶ سنت معادل ۷.۵ درصد در مقایسه با ۹۱ دلار و ۷۶ سنت در اکتبر، کاهش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۳ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین ۱۰۱ دلار و ۸۹ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ دلار و ۶۱ سنت معادل ۱۸.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. همه زیرمجموعه های سبد نفتی اوپک در ماه میلادی گذشته کاهش داشتند اما گریدهای نفتی سبکتر غرب و شمال آفریقا، بیشترین کاهش را تجربه کردند.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، مجموع تولید نفت اوپک در نوامبر، به ۲۷.۸۴ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۵۷ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت به طور عمده در ونزوئلا، لیبی و کویت افزایش پیدا کرد اما در عراق، آنگولا و نیجریه کاهش یافت.

تولید نفت ایران با ۷۰۰۰ بشکه در روز افزایش، به ۳.۱۲۸ میلیون بشکه در روز رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید