جزئیات طرح توانمندسازی 2020 محله برای مسکن/ شرط ثبت نام چیست؟

کدخبر: ۶۱۶۷۳۲
اقتصادنیوز: رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار گفت: در طرح توانمندسازی ٢٠٢٠ محله، ۶۶ هزار نفر محله ثبت نام کردند که از این جمعیت ۴۴ هزار نفر تأیید شدند، با این شرط که افراد ساکن در این محلات و حداقل سه سال مستاجر باشند، انجام می‌شود.
جزئیات طرح توانمندسازی 2020 محله برای مسکن/ شرط ثبت نام چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ علی آقامحمدی، رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک بنیاد مسکن و ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار با بیان اینکه مسکن از حقوق ملی مردم است و طبق قانون باید سرپناه مردم یا کمک دولت تامین شود، اظهار داشت: تامین مسکن مردم اولویت دولت سیزدهم است و دولت باید مردم را صاحبخانه کند و این اقدام را تحت عنوان نهضت ملی مسکن عنوان کرده‌ است. 

وی ادامه داد: بخشی از مردم امکان اینکه با ساز و کار روال صاحب مسکن شوند را ندارند و که بخشی از این افراد ساکن مناطق کم برخوردار هستند، براین اساس در طرح توانمندسازی ٢٠٢٠ محله کشور که این طرح به تایید رهبری رسیده و با دستور رییس جمهوری پیگیری می‌شود، تامین مسکن این افراد مطرح شده و برای تامین مسکن خانوار ساکن ٢٠٢٠ محله کم برخوردار بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با ستاد توانمندی سازی ٢٠٢٠ محله تفاهم‌هایی انجام شده که زیر مجموعه طرح نهضت ملی مسکن ٣٠٠ هزار واحد تحت عنوان «مسکن در حد وسع» ساخته شود و با این تفاوت ثبت نام متقاضیان انجام می‌شود که میزان آورده اولیه افراد براساس میزان توان آنها تعیین می‌شود و هر آورده‌ای که خودشان اعلام می‌کنند در حد وسع دارند از آنها گرفته می‌شود و نه آورده ای که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده‌است.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار با بیان اینکه با کمترین تبلیغات ثبت نام در ٢٠٢٠ محله آغاز شده ، گفت: ۶۶ هزار نفر محله ثبت نام کردند که از این جمعیت ۴۴ هزار نفر تأیید شدند و این افراد عضو تعاونی مصرف مسکن می‌شوند و با تامین اراضی خودشان نسبت به ساخت اقدام می‌کنند. در این طرح از حساب ١٠٠ امام هم کمک‌های خواهد شد.

آقامحمدی تاکید کرد: ثبت‌نام برای مسکن در حد وسع در اتاق تعاونی و ستاد توانمندسازی محلات برخوردار با این شرط که افراد ساکن در این محلات و حداقل سه سال مستاجر باشند، انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر یک سوم جمعیت شهری در این محلات با جمعیت ١٩ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر ساکن هستند و تهران بیشترین محله را دارد و حتی در منطقه یک تهران در محدوده قاسم آباد محله کم برخوردار وجود دارد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید