یارانه‌بگیران جدید معرفی شدند

کدخبر: ۶۰۱۷۰۸
اقتصادنیوز: مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب پرداخت یارانه حمایت کنیم تا روند اجرای پروژه‌ها تسریع شود.
یارانه‌بگیران جدید معرفی شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن تیزمغز، مشاور وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت گفت: ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اگرچه کار دشواری است اما امکانپذیر است. بخشی از ساخت و سازها آغاز شده و نیازمند آن هستیم تا با همراهی تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی، ساخت مسکن با قیمت مناسب‌تر و سرعت بیشتر تداوم یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از حضور تشکل‌ها و نظرات کارشناسی در ساخت مسکن حمایت کرد . در حال حاضر مصالح ساختمانی قیمت بالایی دارد و کاهش قیمت مصالح ساختمانی برنامه‌ای است که به زودی اجرایی خواهد شد.  

تیزمغز توضیح داد: مشکل فعلی در ساخت مسکن، قیمت بالای مصالح و بالا بودن سود تسهیلات است که باید تلاش کنیم تا این بخش تعدیلی و کاهشی باشد.

او گفت: باید یارانه به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرد باید تلاش کنیم واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت‌های پایین احداث شود و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در گفتگو با پیمانکاران داخلی و خارجی توافق‌هایی برای ساخت مسکن ارائه شده  که بخشی از این پیشنهادها ساخت یک متر مربع واحد مسکونی با قیمت ۲۰۰ دلار است.

او گفت: هم‌اکنون بخشی از پیمانکاران آمادگی دارند با تکنولوژی روز و با استفاده از نیروی کار ایرانی و مصالح ایرانی، ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را انجام دهند.

تیزمغز افزود: باید سیمان و فولاد از بورس کالا خارج شود تا قیمت ساخت نهضت ملی مسکن کاهشی شود.

وی گفت: توافقات خوبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ساخت مسکن انجام شده است، معتقدم اگر ساخت مسکن به پیمانکاران سپرده شود، روند قیمت مسکن کاهشی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید