مروری بر گذشته و حال یک اتفاق

جزئیات تصویب آیین‌نامه ضریب حقوق کارمندان

کدخبر: ۶۱۷۴۶۹
اقتصادنیوز: میزان افزایش حقوق کارمندان همواره یکی از اساسی‌ترین مباحث بودجه سالانه کشور است که مسیر پرفرازونشیبی را تا تصویب طی می‌کند.
جزئیات تصویب آیین‌نامه ضریب حقوق کارمندان

به گزارش اقتصادنیوز، همواره با انتشار لایحه بودجه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مورد بحث قرار می‌گیرد، میزان افزایش حقوق‌ کارمندان است؛ موضوعی که با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه دغدغه‌ای مهم برای کارمندان و کارکنان دولت به شمار می‌رود.

امسال هم با انتشار لایحه بودجه سال 1403 نگرانی‌ها درباره میزان افزایش حقوق‌ها و چگونگی محاسبه آن در بین کارمندان شدت گرفت و نمایندگان مجلس و دولتمردان هم به ارائه توضیحاتی را درباره این موضوع پرداختند.

به تازگی هم محمدرضا دشتی‌اردکانی، دبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس جزییات کاملی درباره میزان افزایش‌ها ارائه کرده است و با اشاره به اینکه ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۱۸ درصد افزایش می‌یابد، در این باره توضیح داد: «ضریب حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و تمام صندوق‌های بازنشستگی کشور و لشکری ۲۰ درصد افزایش یافت.»

البته به گفته دشتی این پیشنهاد نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال آینده هنوز در لایحه مشخص نشده است و به دلیل آنکه مجلس با کلیات بودجه مخالفت کرده است همچنان در ابهام قرار دارد.

خبر مرتبط
بی‌توجهی دولت به بازنشستگان در بودجه 1403/ حقوق بازنشستگان سال آینده چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

اقتصادنیوز: در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام شده که افزایش متوسط حقوق بازنشستگان ۱۸ درصد خواهد بود و این در حالی است که در نسخه اولیه افزایش حقوق بازنشستگان 20 درصد اعلام شده بود.

در واقع قصه ضریب افزایش حقوق کارکنان و کارمندان دولت به گواه تاریخ همیشه سری دراز دارد و تا تعیین و تصویب نهایی بارها بالا و پایین خواهد شد. همانطور که در سال 1353 هم شاهد آن بودیم که مجلس وقت از تصویب آیین نامه ضریب جدید حقوق کارمندان خبر داده بود.

روزنامه اطلاعات دوم دی 1353 در صفحه نخست خود در این باره مطلبی را منتشر کرده که در توضیح آن آمده است: «کمیسیون بودجه چند تبصره جدید به تبصره‌های بودجه افزود، آیین نامه ضریب جدید حقوق کارمندان دولت تا پانزدهم اسفند ماه آینده تقدیم مجلس خواهد شد. کرایه مسکن پرسنل مشمول قانون استخدام نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.»

12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید