بررسی بازار خودرو در سه ماهه سوم سال نشان می دهد؛

تخت گاز قیمت پژو در بازار

کدخبر: ۶۱۷۹۳۱
اقتصادنیوز: پژو 206 تیپ دو که عنوان ارزان ترین محصول ایران خودرو را یدک می کشد در فصل پاییز 1402 غوغا کرد و رشد قیمتی حدود 5.4 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.
تخت گاز قیمت پژو در بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، بررسی بازار خودرو در پاییز سال جاری نشان می دهد، پژو 206 تیپ دو روزهای گرمی را در بازار کساد خودرو تجربه کرده است.

این خودرو هاچ بک (بدون صندوق) هفته ابتدای مهر امسال با قیمت حول و حوش 460 میلیون تومان در بازار حضور داشت. اما در آخرین روز پاییز از سوی فروشندگان با قیمتی حدود 485 میلیون تومان به بازار عرضه شد تا طی 90 روز رشدی حدود 25 میلیون تومانی را تجربه کند.

بنابراین خریداران این خودرو سودی بیش از 5 درصدی را کسب کردند. بررسی قیمت این خودرو در 13 هفته پاییزی نشان می دهد کف قیمت این خودرو در سه ماهه سوم سال جاری همان قیمت هفته ابتدایی مهر، یعنی حدود 460 میلیون تومان، بوده است. اما سقف قیمت تجربه شده توسط ارزان ترین محصول ایران خودرو در بازار پاییزی حول و حوش 488 میلیون تومان بوده که آن را در حوالی نیمه آبان امسال در کارنامه خود ثبت کرده است.

بازار خودرو در پاییز روزهای کسادی را تجربه کرد و دامنه نوسان قیمت ها در هفته حول و حوش یک درصد تا دو درصدی بود. به طور مثال خودرویی که در هفته سوم مهر رشد 1.5 درصدی را تجربه کرده بود در هفته چهارم با افت 1.5 درصدی مواجه می شد. بنابراین نمودار قیمتی بازار خودروهای پُرتقاضا در پاییز امسال سینوسی بود. 

بررسی بازار خودروهای پرتقاضای بازار نشان می دهد در خانواده پژو تنها پژو پارس سال با موتور XU7P رشد بیشتری را از پژو 206 تیپ دو در کارنامه خود ثبت کرده است. پژو پارس سال با موتور XU7P در سه ماهه پاییز حدود 6 درصد رشد قیمت را تجربه کرد. این خودرو در ابتدای فصل خزان سال جاری با قیمتی حدود 490 میلیون تومان در بازار حضور داشت اما در شب یلدا فروشندگان این خودروی پرطرفدار بازار را با قیمتی حول و حوش 520 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دادند.

پیش بینی می شود روند رو به رشد پژو 206 تیپ دو با توجه به اینکه اخباری حول و حوش به مزه فرستادن رسمی آن شنیده می شود در زمستان 1402 نیز ادامه داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید