رصد بازار خودروهای داخلی؛

کاهش 9 میلیونی «تارا اتوماتV2» در بازار + جدول

کدخبر: ۶۱۰۱۹۲
اقتصادنیوز: امروز 24 آبان 1402 پرطرفدارهای ایران‌خودرو با چه قیمتی راهی بازار شدند. ارزیابی بازار از کاهش قیمت ایران‌ خودرویی‌ها در بازار امروز حکایت دارد.
کاهش 9 میلیونی «تارا اتوماتV2» در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ پرطرفدارهای ایران خودرو امروز روند کاهشی به خود گرفتند و به این شرایط «تارا اتوماتV2» در بازار افتی 9 میلیونی را تجربه کرد و با این شرایط این خودرویی‌ها بیشترین رشد قیمت را از آن خود کرد.

فعالان بازار خودرو معتقدند کاهشی نرخ دلار یکی از عوامل اثرگذار در کاهش قیمت بازار خودرو محسوب می‌شود. اما شاید عامل بعدی به اظهارات مطرح شده از سوی منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صمت باز می‌گردد. منطقی، امروز اعلام کرد که عرضه بعدی ایران‌خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه منوط به کوتاه‌شدن صف نوبت‌دهی تحویل خودرو و تحویل به متقاضیان ثبت‌نام‌کننده است چرا که هر ۲ خودروساز، محصولاتشان را تا پایان ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند.

خبری که آب پاکی را روی دست متقاضیان جدید خرید از سامانه یکپارچه ریخت،‌ با توجه به اینکه این اظهارنظر امروز اعلام شده فعالان بازار خودرو معتقدند برای مشخص شدن اثر آن باید کمی صبر کرد.  

براساس ارزیابی بازار امروز در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «تارا اتوماتV2» بیشترین افت قیمت را تجربه کرد و با کاهش 9 میلیون تومانی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» با افت 2 میلیونی یک میلیارد و 663 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2 » در بازار کاهش 9 میلیونی داشت و در بازار امروز 761 میلیون تومان قیمت خورد.  از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد خانواده دنا هم امروز کاهش قیمت یک میلیونی داشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6دنده توربو» در بازار 735 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم 800 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 610 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت.

اقتصاااااد 24

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید