برنامه مجلس برای افزایش حقوق در سال آینده

کدخبر: ۶۱۹۱۴۸
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی حقوق و دستمزد با افزایش ۲۵ درصدی متوسط حقوق شاغلین و بازنشستگان در لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کرد.
برنامه مجلس برای افزایش حقوق در سال آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح گزارش نشست امروز (یکشنبه ۱۰ دی‌ماه) این کمیسیون عنوان کرد: در نشست امروز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و طی آن نمایندگان کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی حقوق و دستمزد مجلس، با افزایش ۲۵ درصدی متوسط حقوق شاغلین و بازنشستگان در لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: علاوه‌ بر‌ این براساس لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳، به‌طور متوسط ۳و نیم درصد حق عائله‌مندی به حقوق  شاغلین اضافه خواهد شد که برای حقوق بگیران کف، بیشتر از حقوق بگیران سقف خواهد بود.

گودرزی تأکید کرد: این افزایش فارغ از ۴۰ درصد جبران متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: در جریان نشست امروز نمایندگان کمیسیون اجتماعی همچنین به افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افزایش ۶۰ درصدی مستمری معلولین شدید و خیلی شدید معلولین مددجوی بهزیستی رأی مثبت دادند.

رای منفی کمیسیون اجتماعی به افزایش  0.1 درصد مالیات بر ارزش افزوده

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با افزایش وام ازدواج در سال 1403 خبر داد و اضافه کرد: همچنین نمایندگان کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون حقوق و دستمزد با افزایش  0.1 درصد مالیات بر ارزش افزوده موضوع بند هفت قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 مخالفت و در مقابل با تامین 70 همت برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و والدین معظم شهدا موافقت کردند.

گودرزی در پایان تاکید کرد: ما در کمیسیون اجتماعی این مصوبات را به عنوان کمیسیون تخصصی تصویب کردیم و باید همه این مصوبات در کمیسیون تلفیق برنامه بودجه و صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد. 

به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی بررسی موارد لایحه برنامه بودجه سال 1403 مربوط به کمیسیون اجتماعی، امروز به پایان رسید و مطابق قانون از فردا (دوشنبه 11 دی‌ماه) در کمیسیون تلفیق برنامه بودجه مجلس مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید