بررسی ارزش ارزهای قدرتمند از نر فوربس با ریال تهران؛

ارزش قوی‌ترین پول‌های دنیا در بازار ارز تهران+ جدول

کدخبر: ۶۲۰۰۷۰
اقتصادنیوز: قیمت پول یک کشور رابطه مستقیمی با شرایط اقتصادی آن دارد. در واقع هرچه قیمت پول کشور کاهش یابد، مشکلات اقتصادی بیشتر شده و تورم بیشتر می‌شود.
ارزش قوی‌ترین پول‌های دنیا در بازار ارز تهران+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز، نشریه فوربس پس از آنالیز اقتصادهای جهانی، برترین و قدرتمندترین کشورها، اقتصادها، بانک‌ها و... در سال 2023 این‎‌بار 10 پول قدرتمند در سال گذشته را معرفی کرد.

ارزهای زیادی در جهان وجود دارد اما سازمان ملل 180 ارز را به عنوان ارز قانونی به رسمیت می‌شناسد. معنای قدرت ارز با قدرت خرید پول یک کشور در هنگام مبادله کالاها یا ارزهای دیگر رابطه مستقیم دارد. در این راستا اقتصاددانان با بررسی یک کشور در زمینه‌های نرخ تورم، رشد اقتصاد داخلی، سیاست‌های اعمال شده توسط بانک مرکزی مربوطه و ثبات کلی اقتصادی کشور لقب باارزش‌ترین و قدرتمندترین ارز را به واحد پول آن کشور می‌دهند.

خبر مرتبط
قدرتمند‌ترین پول جهان در سال 2023

اقتصادنیوز: قدرتمندترین پول جهان، دینار کویت است که برای نخستین بار در سال 1960 معرفی شد و به عنوان با ارزش‌ترین ارز جهان در رتبه‌بندی‌ قرار گرفت.

  1. دینار کویت: قدرتمندترین پول جهان به دلیل ذخایر نفتی و سیستم معاف از مالیات و همچنین نرخ بیکاری در این کشور به قدری ناچیز است که تقریبا برابر با صفر است.
  2. دیناربحرین: ارزش آن به صادرات نفت وابسته است. بحرین هم اوضاع اقتصادی بسیار مطلوبی دارد که فرصت‌های شغلی زیادی برای نیروی کار داخلی و خارجی در این کشور وجود دارد.
  3. ریال عمان: ارزش آن به ذخایر نفت وابسته است. همچنین ویزای عمان یکی از باارزش‌ترین ویزاهای دنیا محسوب می‌شود.
  4. دینار اردن: نرخ ارز ثابت و اقتصاد متنوع اردن به ارزش بالای پول اردن کمک کرده است.
  5. پوند جبل‌الطارق: به عنوان یک قلمرو برون مرزی بریتانیا است که وابسته به گردشگری و بازی‌های الکترونیکی می‌باشد.
  6. پوند انگلیس:  این ارز جایگاه قابل توجهی در امور مالی جهانی دارد و به سبب موقعیت لندن به عنوان یک مرکز مالی و فعالیت‌های تجاری گسترده بریتانیا تقویت شده‌است.
  7. دلار جزیره کیمن: مردم جزایر کیمن هیچگونه مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند.
  8. فرانک سوئیس: سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و به ثبات اقتصادی معروف است. فرانک سوئیس از نظر شکل ظاهری با سایر پول‌های جهان متفاوت است چون به شکل عمودی چاپ می‌شود.
  9. یورو: واحد پول رسمی منطقه یورو که 19 کشور عضو اتحادیه اروپا را شامل می‌شود که دومین ارز پرمعامه در سراسر جهان است.
  10.  ) دلار آمریکا : پرمعامله‌ترین ارز در سطح جهان است. و یکی از ارزهای مهم برای ما ایرانی‌ها است.

قوی‌ترین پول‌های جهان در بازار ارز تهران چند است؟

این ارزها با توجه به نقدشوندگی‌شان در بازار تهران امکان دارد بالاتر یا پایین‌تر از قیمت برآورد شده معامله شوند. منظور از نقدشوندگی معیاری به منظور ارزیابی سهولت تبدیل یک دارایی به دارایی دیگر بدون تاثیر بر قیمت آن است. به عبارت دیگر، نقدشوندگی نشان می‌دهد یک دارایی را چقدر سریع و راحت می‌توانید خرید و فروش کنید. بر این اساس هر چه نقدشوندگی آن ارز در بازار تهران بیشتر باشد، نرخ معامله آن نیز به قیمت برابری نزدیک‌تر خواهد بود.

طبق برابری این ارزها به دلار در شاخص‌های جهانی قیمت آن‌ها در تهران با دلار 51000 تومانی، در جدول زیر مشخص شده‌است.

photo_2024-01-04_13-24-46

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید