تورم در منطقه یورو صعودی شد/ قیمت کالاها بالا رفت

کدخبر: ۶۲۰۳۶۱
اقتصادنیوز: یورواستات در گزارش خود نشان داد که تورم سالانه در منطقه یورو در دسامبر به ۲.۹ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته ۰.۵ واحد درصد افزایش داشت. شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه به ماه به میزان ۰.۲ درصد افزایش یافت.
تورم در منطقه یورو صعودی شد/ قیمت کالاها بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تورم منطقه یورو در ماه دسامبر به ۲.۹ درصد رسید.

بیزنس، یورواستات در گزارش خود نشان داد که تورم سالانه در منطقه یورو در دسامبر به ۲.۹ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته ۰.۵ واحد درصد افزایش داشت. شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه به ماه به میزان ۰.۲ درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ تورم عمدتا ناشی از قیمت مواد غذایی و دخانیات بود که در ماه دسامبر ۶.۱ درصد افزایش یافت، به دنبال آن جهش ۴.۰ درصدی در خدمات و افزایش ۲.۵ درصدی در هزینه‌های کالاهای صنعتی غیر انرژی رخ داد و در ماه پایانی سال ۲۰۲۳، قیمت انرژی ۶.۷ درصد کاهش یافت.

خبر مرتبط
نرخ تورم ترکیه اعلام شد

اقتصادنیوز: تورم ترکیه سال ۲۰۲۳ را با نرخ پایین‌تری از پیش‌بینی بانک مرکزی این کشور به پایان رساند اما با ظهور ریسک‌های جدید، تا ماه مه از مرز ۷۰ درصد، عبور خواهد کرد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی که شامل انرژی، غذا و تنباکو نمی‌شود، در ماه دسامبر به‌طور سالانه ۳.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشت.

حرکت صعودی نرخ تورم ناشی از افزایش قیمت مصرف‌کننده در اسلواکی، اتریش و کرواسی بود که به ترتیب ۶.۶، ۵.۷ و ۵.۴ درصد رشد کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید