ماجرای فروش سهمیه بندی نان چه بود؟

کدخبر: ۶۲۱۸۶۲
اقتصادنیوز: مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: هیچ گونه بخشنامه ای از سوی دولت به اتحادیه ها مبنی بر محدودیت فروش نان با یک کارت بانکی نداشتیم.
ماجرای فروش سهمیه بندی نان چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد گفت: محدودیت خرید انواع نان سنتی تخلف است چراکه هیچ گونه بخشنامه ای از سوی دولت به اتحادیه ها مبنی بر محدودیت فروش نان با یک کارت بانکی نداشتیم.

او با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد، افزود: با توجه به آنکه اتحادیه نانوایان درباره خرید ابلاغیه به اعضای خود نداشتند، از این رو مردم هرگونه تخلف را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

خبر مرتبط
هشدار برای نانوایی‌ها صادر شد/ با نانواهایی که در خرید نان محدودیت ایجاد کنند برخورد می‌شود

اقتصادنیوز: مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ محدودیتی در تعداد خرید نان اعمال نشده است.

امراللهی درباره تاثیر هوشمندسازی نان بر مصرف آرد گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی، سهمیه آرد واحدهای نانوایی شناور است به طوریکه اگر طبق برنامه تولید و توزیع نان را انجام داده باشند، سهمیه بیشتری دریافت می کنند و در صورت هدررفت سهمیه به دلایل مختلف، سهمیه آرد آنها کسر می شود.

خبر مرتبط
جدیدترین آمار دولت از هوشمندسازی آرد و نان/قیمت جواز نانوایی نصف شد

اقتصادنیوز: ​وزیر اقتصاد با بیان اینکه با اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان، قیمت جواز نانوایی‌ها ۵۰ درصد کم شد، گفت: ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال کاهش هزینه‌های تامین آرد یارانه‌ای کشور با اجرای این طرح محقق شده که معادل ۱.۵ میلیون تن آرد است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد ادامه داد: هوشمندسازی نان مستقیما توسط سامانه انجام می شود، لذا ساعت کاری واحدهای نانوایی کاهش نیافته است‌.

او گفت: ساعت کار واحدهای نانوایی یکی از بخش های نظارتی مد نظر بازرسان است که تمامی واحدها مکلف به رعایت استاندارد ساعت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید