سهمیه بنزین 1500 تومانی تغییر کرد؟

کدخبر: ۶۲۳۷۸۹
اقتصادنیوز: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی سواری‌های شخصی ۶۰ لیتر در ماه است و تغییری نکرده است.
سهمیه بنزین 1500 تومانی تغییر کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز؛ وزارت نفت برای جلوگیری از قاچاق سوخت، سهمیه بنزین آزاد سواری‌ها را کاهش داده است. با این حال، سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی تغییری نکرده است.

مردم در استفاده از کارت‌های جایگاه‌های سوخت محدودیتی ندارند و می‌توانند پس از استفاده از سهیمه بنزین آزاد کارت‌های سوخت خود، از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها نیز استفاده کنند.

آمارها حاکی است که اکثریت قابل توجه مردم تا پیش از این نیز برای استفاده از بنزین آزاد، از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها استفاده می‌کردند.

همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا قبل از کرونا ۶ ماه بود و در دوران کرونا به ۹ ماه افزایش یافته بود، مجددا به ۶ ماه بازگشته است.

سالاری نسب مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: هیچ‌گونه تغییری در سهمیه بنزین یارانه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: طبق آمارگیری انجام شده، مصرف بنزین اکثر مردم کمتر از ۱۵۰ لیتر در ماه است؛ یعنی ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و کمتر از ۱۰۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی مورد مصرف قرار می‌گیرد و عده کمی از مردم، بیش از ۱۰۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی در ماه مصرف می‌کنند.

سالاری نسب افزود: به منظور کنترل و مدیریت مصرف، به‌خصوص برای پرمصرف‌ها، سهمیه‌های آزاد بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت از ۱۵۰ لیتر در ماه به ۱۰۰ لیتر در ماه کاهش یافت.

او تاکید کرد: مردم هیچ نگرانی برای کارت سوخت نداشته باشند، اگر در شرایطی نیاز شد از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند، در تمام جایگاه‌های سوخت، کارت آزاد وجود دارد. قرار نیست هیچ تغییر دیگری در میزان سهمیه‌ها و یا قیمت بنزین در سال جاری داشته باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید