کشت گران‌ترین برنج دنیا در صحرا/ برنج عربی از برنج ایرانی سبقت گرفت؟

کدخبر: ۶۲۹۹۵۹
اقتصادنیوز: گران ترین برنج دنیا در غرب آسیا و در کشور عربستان کشت می شود که به نام برنج سرخ عربی مشهور است.
کشت گران‌ترین برنج دنیا در صحرا/ برنج عربی از برنج ایرانی سبقت گرفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ در دنیا از برنج ایرانی با عنوان برنج با کیفیت یاد می‌شود که توانسته جایگاه قابل توجهی برای خود کسب کند، با این حال برنج ایرانی نتوانسته عنوان گرانترین برنج دنیا را به دست آورد و کشور همسایه جنوبی ایران توانست این عنوان را از آن خود کند.

گران ترین برنج دنیا در غرب آسیا و در کشور عربستان کشت می شود که به نام برنج سرخ عربی مشهور است. برنج سرخ عربی در شهر الاحصاء عربستان کشت می‌شود. کربا شناخته شدن آن در سطح آسیا،‌ کشورهای دیگری مانند چین، اندونزی، هند و دیگر کشورهای آسیای شرقی نیز اقدام به کاشتن این نوع برنج کردند. اما کماکان باکیفیت‌ترین نوع برنج سرخ از عربستان می‌آید.

خبر مرتبط
برنج بعد از چند روز در یخچال سمی می شود؟

اقتصادنیوز : فناوری نوین با ارائه وسایل و لوازمی از مایکروویو رفته تا یخچال، زندگی را آسان‌تر کرده است. اما، آیا می دانید که در بسیاری از مواقع، این لوازم می‌توانند عامل بیماری‌ها نیز باشند؟ یخچال یکی ازاین لوازم است. هدف اصلی از نگهداری مواد غذایی در یخچال، کاهش حرارت غذا، کاهش دمای آن و نگهداری طولانی‌تر است. دکتر دیمپل جانگدا، متخصص طب سنتی، در یک پست چند غذای طبیعی را فهرست کرده که در یخچال می‌توانند سمی شوند.

 این برنج برای رشد به دمای بالاتر از سایر انواع برنج ها در جهان نیاز دارد. دمای لازم برای رشد برنج بین 20 تا 37 درجه است، اما برنج سرخ عربی به دمای 48 درجه نیاز دارد، از سوی دیگر تولید برنج به آب بسیار وابسته است که این امر موجب شده تا عربستان شهر الاحصاء را برای کشت این برنج گران انتخاب کند، با این حال کمبود آب موجب شده تا تولید این برنج با کیفیت در عربستان با مشکل مواجه شود.

به گزارش انجمن غلات ایران، برنج یکی از پرمصرف‌ترین اقلام غذایی در دنیاست که در بسیاری از کشورهای دنیا کاشته می‌شود. بیش‌تر از ۱۰۰ هزار نوع برنج در دنیا کشت می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه‌ی ویژگی‌های مختلفی دارند. بیشترین برنج دنیا در آسیا کاشته می‌شود و بیشترین مصرف آن هم مربوط به مردمان همین قاره است.

برنج سرخ عربی چیست؟

با توجه به اینکه عنوان گرانترین برنج در دنیا به برنج سرخ عربی رسید، این سوال مطرح می‌شود که چه مزایایی این برنج را از سایر برنج‌های موجود در دنیا جدا می‌کند؟ براساس این گزارش برنج سرخ عربی تنها به دلیل خاستگاه و رنگش‌ لقب گران‌ترین برنج دنیا را دریافت نکرده است. این برنج دارای خواصی متفاوت با برنج سفید است. از جمله ویژگی‌های این برنج می‌توان به کربوهیدارات بسیار کم و فیبر بسیاری زیاد این نوع برنج اشاره کرد. از سوی دیگر در برنج سرخ عربی مقدار زیادی منیزیم و کلسیم  وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید