پایان فاز انباشت بیت‌کوین در سایه رشد صندوق‌های قابل‌معامله در بورس

بیت‌کوین با سوخت دلارهای بورسی در مسیر هدف ۱۰۰ هزار دلاری!

کدخبر: ۶۳۳۴۶۴
اقتصادنیوز: بر اساس داده‌های آماری، بازار بیت‌کوین در ماه گذشته شاهد خروج از فاز انباشت بود. این امر به طور سنتی پیش درآمدی برای افزایش قابل‌توجه قیمت این ارز دیجیتال به شمار می‌آید.
بیت‌کوین با سوخت دلارهای بورسی در مسیر هدف ۱۰۰ هزار دلاری!

به گزارش اقتصادنیوز، راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین از ژانویه ۲۰۲۴ در ایالات متحده، تأثیر قابل‌توجهی بر پویایی بازار داشته است. در حال حاضر فشار خرید مداوم منجر به پدیده‌ای شده است که پیش‌ازاین هرگز مشاهده نشده بود؛ رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی قبل از نصف‌شدن پاداش استخراج هر بلاک یا همان هاوینگ.

خروج تدریجی بیت‌کوین از کیف پول هولدرها

با وجود ثبت بالاترین قیمت تاریخی بیت‌کوین در هفته جاری، به نظر می‌رسد دارندگان بلندمدت این ارز دیجیتال (هودلرها) در حال استفاده از شرایط فعلی بازار و سودگیری از این افزایش قیمت هستند.

داده‌های گلس نود نشان می‌دهد که موجودی بیت‌کوین در «آدرس‌های انباشت» - کیف پول‌های فاقد تراکنش خروجی و حداقل دو تراکنش ورودی باارزش بالا - در حال کاهش است. این تغییر روند از ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) آغاز شده و با الگوی یک سال گذشته در تضاد است. این تغییر با بازگشت قیمت بیت‌کوین به محدوده ۴۸ هزار دلار - بالاترین سطح در یک محدوده کلیدی بلندمدت - هم‌زمان شده است. از تاریخ یاد شده موجودی هولدرها با کاهش ۲.۶ درصدی به ۳,۱۷۶,۲۹۳ بیت‌کوین (معادل ۲۱۲ میلیارد دلار) رسیده است و نشانه‌ای از معکوس شدن این روند مشاهده نمی‌شود. با نگاهی کلان‌تر، می‌توان دریافت که این پدیده لزوماً نشانه‌ای از روند نزولی نیست.

Ax 1

باید در نظر داشته باشیم که هولدرها با وجود کاهش فعلی موجودی، سابقهٔ بلندی در خرید بیت‌کوین در قیمت‌های مناسب دارند و تنها در ابتدای روندهای صعودی دست به فروش می‌زنند.

Ax 2

آیا قیمت بیت‌کوین در سال جاری به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین از ژانویه ۲۰۲۴ در ایالات متحده، تأثیر قابل‌توجهی بر پویایی بازار داشته است. در حال حاضر فشار خرید مداوم منجر به پدیده‌ای شده است که پیش‌ازاین هرگز مشاهده نشده بود؛ رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی قبل از نصف‌شدن پاداش استخراج هر بلاک یا همان هاوینگ.

تیموتی پیترسون، بنیان‌گذار و مدیر سرمایه‌گذاری شرکت Cane Island Alternative Advisors با تحلیل مسیر فعلی بیت‌کوین پیش‌بینی کرده که تقاضای ناشی از صندوق‌های قابل‌معامله در بورس می‌تواند بیت‌کوین را تا اوایل سال ۲۰۲۴ به قیمت ۱۰۰ هزار دلار برساند. وی در تاریخ ۷ مارس (۱۷ اسفند) به دنبال‌کننده‌های خود گفت: «به نظر می‌رسد تأیید صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین، موجی از سرمایه‌گذاری را آغاز کرده که در صورت ادامه، قیمت بیت‌کوین را تا اکتبر ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رساند.»

نمودار زیر که تعداد خروجی‌های خرج نشده (UTXO) بیت‌کوین را با عملکرد قیمت بیت‌کوین مقایسه می‌کند، حاکی از رشد ۰.۳۴ درصدی روزانه این خروجی‌ها است.

AX 3

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید